گروه مهاجرتی اپلای من

اعزام دانشجو به کشور های مطرح جهان

گروه مهاجرتی اپلای من

اعزام دانشجو به کشور های مطرح جهان

تحصیل در کانادا

راهنمای تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا امروزه مورد توجه متقاضیان بسیاری از سراسر دنیاست. این کشور با یک سیستم آموزشی قدرتمند و بسیار یکپارچه و منظم می تواند یکی از بهترین اهداف برای تحصیل در این کشور باشد. سیستم های آموزشی و تحصیل در کانادا در انواع استان ها ممکن است کمی متفاوت باشد اما مهم قدرت و یکپارچگی است که همه شهر های کانادا از آن برخوردارند .تحصیل در کانادا یکی از گزینه های جذابی است که همیشه در گوشه ذهن دانشجویانی که بهدنبال تحصیل در خارج از کشور هستند وجود دارد. چراکه کشور کانادا هم شرایط اقتصادی و اجتماعی خوبی برای مهاجران دارد و هم یکی از بهترین کشورها برای زندگی است. همچنین برخی از بهترین دانشگاههای جهان در این کشور قرار دارند. تجربه تحصیل در کانادا برای بسیاری از افراد تجربه مثبتی بوده و همین باعث شده آن را به دیگران نیز پیشنهاد دهند.

بسیاری از کسانی که میخواهند مهاجرت تحصیلی کنند؛ بهدنبال تحصیل رایگان در کانادا و به کمک بورسیه هستند. در این خصوص باید قبل از هر اقدامی اطلاعات کافی را درباره تحصیل در کشور کانادا بهدست آورید. این مطلب میتواند شما را تا حد زیادی راهنمایی کند.

شرایط تحصیل در کانادا

اگر قصد دارید در کشور کانادا ادامه تحصیل دهید ابتدا باید مشخص کنید تحصیل در کدام مقطع تحصیلی مورد نظرتان است. مثلا تحصیل در کانادا در مقطع دکترا با مقاطع لیسانس و فوق لیسانس متفاوت است که در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. در مورد شرایط تحصیل در کانادا چند فاکتور از همه اهمیت بالاتری دارد.

اول نداشتن سوسابقه است. مورد دوم داشتن تمکن مالی مناسب یا کسی که بتواند از نظر مالی شما را در دوران تحصیل در کانادا ساپورت کند. داشتن مدرک قابل قبول زبان شرط لازم سوم است و در پایان اینکه اگر شما یک رزومه یا کارنامه قابل قبول درسی در ایران داشته باشید، کارتان برای اخذ پذیرش تحصیلی راحتتر خواهد شد.


مقاطع تحصیلی در کشور کانادا

بهطور کلی میتوان مقاطع تحصیلی در کانادا به دو دسته مقاطع قبل از ورود به دانشگاه یعنی دبستان، راهنمایی و دبیرستان و مقاطع بعد از ورود به دانشگاه یعنی کارشناسی، ارشد و دکترا تقسیم کرد. برای مورد اول نیازی به مدرک زبان نیست. درصورتی که سنتان زیر 18سال باشد، میتوانید در یک موسسه و کالج معتبر به تحصیل بپردازید. اما اگر بالای 18سال هستید و قصد دارید برای تجربه تحصیل در کانادا وارد یکی از دانشگاههای این کشور شوید، حتما باید مدرک زبان داشته باشید. به جز این موارد شما می توانید در یکی از کالجهای معتبر کانادا هم تحصیل کنید و یک مدرک کاربردی بگیرید.

کالج

دوره های کالج در کشور کانادا با استقبال بسیار زیاد، یکی از پرجمعیت ترین دوره های پس از اتمام دبیرستان در این کشور است.

راه یابی به دوره های کالج نسبت به دانشگاه شرایط آسان تر و قیمت مناسب تری دارد، ولی برای اخذ ویزای تحصیلی کمی پر ریسک بوده و باید با احتساب تمامی جوانب انتخاب این کالج ها را برگزید.

در این ایام مردم بیشتر به موسسات و کالج ها می روند، چون با هزینه های کمتر، دوره های کوتاه مدت تر و سریع تر وارد شدن به بازار، دارای خصوصیات بهتری است. اگر شما هم قصد ثبت نام در موسسات فنی و کالج ها را دارید با مشاوران گروه مهاجرتی اپلای من تماس حاصل نمایید .

دوره کارشناسی یا لیسانس در کانادا

این دوره بین 3 تا 4 سال بهطول میانجامد. برای اینکه در یکی از دانشگاههای کانادا پذیرش بگیرید، باید در درجه اول مدرک دیپلم داشته باشید. در مرحله ی بعدی باید مدرک زبان انگلیسی معتبر ارائه دهید. معمولا رشتههای کارشناسی در 3 ترم در طول سال ارائه می شوند که ترم سوم ترم تابستانی است.

دوره لیسانس در کانادا در تمامی استان های این کشور به جز استان کبک  پس از ۱۲ سال که همان دوران دبیرستان است آغاز می شود. در استان کبک این دوره پس از ۱۱ سال دبیرستان آغاز می شود.

دوره کارشناسی ارشد در کانادا

این دوره نیز معولا بین 1 تا 2 سال طول خواهد کشید. معمولا هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی کمتر است، اما باید به این نکته توجه کنید که برای تحصیل در این مقطع حتما باید مدرک زبان با نمره بالای 6.5 یا 6 داشته باشید. به جز مدرک زبان برای اخذ پذیرش در این مقطع به مدارکی از قبیل مدرک کارشناسی، انگیزه نامه، توصیه نامه اساتید دانشگاه (حداقل 2 مورد)، رزومه تحصیلی و ریز نمرات با معدل بالای 15، سابقه کاری مرتبط با رشته و مقالات علمی، و در بعضی موارد مدرک  آزمون‌های بین‌المللی GMAT و یا GRE و تاییدیه پرداخت هزینه پذیرش نیاز است.

دوره دکتری در کانادا

 این دوره که بین ۳ الی ۵ سال طول می کشد شامل ۱ پروژه میشود که دانشجویان دکترا باید آن را دنبال کنند. بیشترین پروژه ها توسط کمپانی ها و شرکت های بزرگ اسپانسر شده اند به همین دلیل بیشتر اساتید و پروفسور ها به دانشجویان کمک تحصیل اهدا می کنند .

پیش نیاز اخذ پذیرش دکترا در کانادا : داشتن مدرک لیسانس و  فوق لیسانس با معدل بالای ۱۴، داشتن مدرک آیلتس ۶ یا 6.5. در برخی رشته های مهندسی بدون مدرک زبان کار را میتوان آغاز کرد. پذیرش دوره دکتری در کانادا نیازمند رزومه علمی قوی میباشد. در صورتی که سطح زبان انگلیسی و فرانسوی ضعیف دارید و رزومه علمی مناسبی ندارید ( مقالات معتبر)، امکان پذیرش دوره دکتری در کانادا برای شما وجود نخواهد داشت.

دانشگاه های کانادا

در کشور کانادا دانشگاههای معتبرزیادی وجود دارد که حتی برخی از آنها در رده دانشگاههای برتر جهان قرار میگیرند. آخرین رده بندی سازمان کیو اس (QS) نشان میدهد 26 دانشگاه از کانادا جزو برترین دانشگاههای جهان هستند. همچنین این مساله که مدرک دانشگاههای کانادا در تمام جهان معتبر است نیز، طرفداران تحصیل در این کشور را بیش از پیش کرده است.

در ادامه به معرفی برخی از مهمترین دانشگاههای کانادا چه از نظر کسانی که تجربه تحصیل در کانادا را دارند چه از نظر رتبه بندیها خواهیم پرداخت.

دانشگاه تورنتو یکی از دانشگاههای برتر کاناداست که در لیست دانشگاههای برتر جهان نیز قرار دارد. دانشگاه بعدی که بسیاری آن را بهترین دانشگاه کانادا میدانند دانشگاه مک گیل نام دارد که این دانشگاه در شهر مونترال، یکی از دانشجوپذیرترین شهرهای جهان قرار گرفته استدانشگاههای آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مونترال، مک مستر، واترلو، وسترن و کلگری نیز از دیگر دانشگاههای برتر کشور کانادا هستند.


پذیرش تحصیلی در کانادا

مراحل پذیرش تحصیلی در یکی از دانشگاهها و یکی از مقاطع کانادا به این صورت است که ابتدا رشته، دانشگاه و شهر مورد نظر خود را انتخاب کرده و پس از آن برای اخذ پذیرش اقدام می کنید. قبل از هر چیز باید اطلاعات کافی درباره نحوه اخذ پذیرش را به دست بیاورید. بهطورکلی باید یک پاسپورت معتبر، مدرک زبان با نمرههایی که در بالا به آن اشاره شد (انگلیسی یا فرانسه)، تمکن و مدارک مالی معتبر، رزومه درسی خوب و تاییدیه پرداخت هزینه دپارتمان پذیرش دانشگاه نیاز دارید. پس از اینکه دانشگاه موردنظر مدارکتان را بررسی کرد در صورت تایید، نامه تاییدیه برایتان میفرستد تا بتوانید کارهای بعدی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا را پیگیری کنید.


 مدرک زبان برای ویزای تحصیلی کانادا

در مورد مدرک زبان در بالا توضیحاتی ارائه شد. کسانی که تجربه تحصیل در کانادا را دارند میدانند که مدرک زبان در دانشگاههای کانادا باید یا مدرک زبان انگلیسی و یا مدرک زبان فرانسه برای برخی دانشگاهها باشد. برای مقطع کارشناسی نمره زبانتان باید بالای 6 و برای مقطع کارشناسی ارشد بالای 6.5 و دوره دکترا باید بالای 7 باشد.

هزینه تحصیل در کانادا

شهریه تحصیل در کانادا

 هزینه تحصیل در کانادا  قیمت نسبتا پایین تری نسبت به برخی کشورهای اروپا و یا آمریکا، انگلیس، استرالیا و نیوزیلند دارد. در نتیجه اگر شما قصد ادامه تحصیل در یکی از کشورهای انگلیسی زبان را داشته باشید، کشور کانادا یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود.

کانادا دانشجویان بین المللی و همچنین دانشجویان داخلی را ، در مقاطع دکتری یا در مورادی کارشنای ارشد بورسیه می کند. این بورسیه و کمک هزینه به صورتی است که هزینه های تحصیل را به صورت چشمگیری کاهش می دهد. این بورسیه ها موارد زیادی دارند که اکثراً برای دانشجویان برتر از لحاظ تحصیلی و نمره زبان طراحی شدند. همچنین این بورسیه ها اکثراً برای مقاطع فوق لیسانس و بالاتر می باشد. اما برای مقطع لیسانس نیز تعدادی بورسیه وجود دارد که می تواند هزینه تحصیل را به صورت چشمگیری کاهش داد.

شهریه تحصیلی دانشجویان بین المللی در کانادا سالانه میانگین 12 هزار تا 25 هزار دلار می باشد. شهریه دانشجویان کانادایی نیز سالانه میانگین3.000 تا 5.000 دلار می باشد.

چند نکته را باید در این محاسبه در نظر گرفت. اول اینکه بسته به رشته و مقطع تحصیلی هزینهها متفاوت است. مثلا هزینه تحصیل در رشتههای علوم انسانی در مقطه کارشناسی ارشد حدود 13 هزار دلار در سال است درحالی که هزینه تحصیل در همین رشتهها در دوره کارشناسی چیزی حدود 27 هزار دلار در نظر گرفته می شود.

بهتر است قبل از اینکه برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید لیستی از هزینه ها آماده کرده و ببینید آیا میتوانید این هزینهها را پرداخت کنید.


خلاصه هزینه تحصیل در کانادا

هزینه زندگی در کانادا شامل شهرهای کوچک و همچنین شهرهای بزرگ است که هزینه زندگی در هر کدام از آنها با دیگری متفاوت است. در شهر های کوچک به دلیل شانس کمی یافتن کار و همچنین درآمد کمتر و همچنین فرصت های شغلی و دانشجویی به مراتب کمتر نسبت به شهرهای بزرگ هزینه زندگی در آنها نیز نسبت به شهرهای بزرگ کمتر و پایین تر است. اما باید توجه داشت که به صورت میانگین، هزینه زندگی بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار در ماه برای هر نفر است.


تحصیل در رشته های پزشکی

تحصیل پزشکی در کانادا

رقابت برای ورود به دانشکده پزشکی در کانادا بسیار شدید است. بنابراین متقاضیان باید اطمینان حاصل کنند که بطور کامل شرایط ورود به دانشگاه مورد نظر را دارا می باشند. متقاضی باید برای ورود به دانشگاه مدرک کارشناسی یا معادل آن را داشته باشد که شامل کارشناسی شیمی ، کارشناسی زیست و رشته های مرتبط به آن است. همین طور متقاضی می بایست در آزمون پزشکی هم شرکت کند. در کانادا ١٧ دانشگاه دوره های پزشکی را ارائه می دهند که شامل داروسازی و دندان پزشکی نیز هست.
یکی از پیش شرط های ورود به دوره ی پزشکی در کانادا شرکت در آزمون ام کت (آزمون پذیرش دانشگاه پزشکی) و گذراندن آن است. بسیاری از متقاضیان رشته های پزشکی در کانادا به علت رقابت شدید و ظرفیت محدود دانشگاه های کانادا به گذراندن دوره های پزشکی در کشورهای اروپایی و آمریکایی روی آورده اند
فهرست زیر شامل اسامی دانشگاه های کشور کانادا است که دوره های پزشکی را ارائه می دهند:

دانشگاه اتاوا و دانشگاه آلبرتا دانشگاه بریتیش کلمبیا دانشگاه تورنتو دانشگاه دالهاوزی دانشگاه ساسکاچوان دانشگاه شربروک دانشگاه کلگری _ دانشگاه کوئینز دانشگاه لاوال دانشگاه لیکهد دانشگاه مانیتوبا دانشگاه مک مستر دانشگاه مگیل دانشگاه مموریال دانشگاه مونترال و دانشگاه وسترن .

علاقه مندان به تحصیل در رشته های پزشکی در کانادا می توانند از طریق مشاوره با گروه مهاجرتی اپلای من به بهترین روش در دانشگاه های کانادا پذیرفته شوند. گروه مهاجرتی اپلای من می تواند بهترین مشاور شما در پذیرش دوره های پزشکی باشد. با اخذ پذیرش و دریافت مدرک کارشناسی در کانادا برای امتحان ورودی پزشکی در کانادا آماده خواهید شد و پس از اخذ مدرک کارشناسی به راحتی خواهید توانست اقامت دائم در کانادا را دریافت کرده و وارد دوره پزشکی شوید

تحصیل در رشته پرستاری در کانادا

در کشور کانادا ورود به دوره پرستاری در مقطع کارشناسی عموماً همانند دوره های عادی می باشد. با این حال دانشگاه های استان های مختلف در کانادا برای پذیرش متقاضی در مقطع فوق لیسانس و دکترای پرستاری شرایطی دارند. به این صورت که قبل از ارائه درخواست پذیرش دوره ی پرستاری متقاضی باید از انجمن پرستاری آن استان در مورد مدرک تحصیلی خود تاییدیه دریافت کند و یا اینکه عضو ثبت نام شده ی انجمن پرستاران کانادا باشد و سابقه ی کار متقاضی باید بین ١ تا ٢ سال باشد.

دوره های آمادگی پرستاری نیز در بعضی از دانشگاه ها برگزار می گردد و به این ترتیب متقاضی می تواند دروس پیش نیاز را بگذراند. از طرف دیگر می توان در کالج های کانادا هم در رشته ی پرستاری ادامه ی تحصیل داد.

در کشور کانادا برای ورود به حرفه ی پرستاری فرد باید عضو سازمان نظام پرستاری کانادا شده باشد و یا در فرآیند ثبت نام در سازمان مذکور قرار گرفته باشد که استان کِبِک از این قانون مستثنی می باشد. برای فعالیت در استان  کِبِک به عنوان پرستار باید در نظام پرستاری کِبِک عضو شوید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به بخش عضویت در نظام پرستاری کِبِک مراجعه نموده و اطلاعات بیشتری به دست آورید.

با مشاوره ی گروه مهاجرتی اپلای من می توانید به بهترین روش به تحصیل در رشته ی پرستاری در کانادا بپردازید. این شرکت کمک خواهد کرد تا برای دوره های مرتبط پرستاری پذیرش دریافت کنید و علاوه بر دریافت مدرک در رشته های مرتبط برای آزمون ورودی پرستاری در کانادا آماده شوید و پس از اینکه مدرک لیسانس را دریافت نمودید به دوره ی پرستاری وارد شوید.

 

بورسیه تحصیلی کانادا

متقاضیان عزیز باید این نکته را بدانند که جهت استفاده از بورسیه تحصیلی کانادا بسیاری از دانشگاه‌های این کشور برنامه های کمک تحصیلی و بورس متنوعی را برای دانشجویان خارجی دارا هستند و پی بردن و شناخت این بورسیه ها میتواند کمک شایانی به شما برای اخذ این بورسیه ها و شناخت مدل های مختلف بورسیه تحصیل در کانادا بکنند.

عواملی برای دریافت بورسیه های تحصیلی موثر هستند، که میتوان آنها را صلاحیت های علمی مانند معدل بالا مقاله و نمره زبان انگلیسی دانست، که هرچه نمره ی شما در این مدرک بالاتر باشد امکان دریافت بورسیه بیشتر خواهد بود.

برای دریافت بورسیه ها شما می توانید با گروه مهاجرتی اپلای من تماس گرفته و شرایط خود را برای اخذ انواع و اقسام بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی بررسی نمایید.

 جهت دریافت بورسیه تحصیلی شما متقاضیان عزیز می توانید ابتدا با ارسال رزومه تحصیلی خود برای گروه مهاجرتی اپلای من و بررسی کامل و ارزیابی دقیق توسط این گروه کاملاً با تجربه و با کیفیت خود را برای دریافت بورسیه تحصیلی آماده کنید رزومه شما باید به تمامی دوره هایی که گذراندید هم چنین معدل هر دوره اشاره داشته باشد.

همچنین شما می توانید مقالاتی را که تاکنون انجام داده اید و به همراه نمره های زبان انگلیسی برای ما ارسال کنید تا بتوانیم هر چه سریعتر شما را به اخذ کامل بورسیه تحصیلی کانادا برسانیم.


کار همزمان با تحصیل در کانادا

کار دانشجویی در محیط دانشگاه

اجازه کار دانشجویی برای کسانی که با ویزای تحصیلی به کانادا رفتهاند وجود دارد. این امر به شما در تجربه کسب کردن و تامین بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل شما کمک خواهد کرد. همچنین اگر بخواهید پس از تحصیل نیز در این کشور بمانید کارتان را راحت میکند. دانشجویان اجازه دارند به‌طور پاره وقت حداقل 20 ساعت در هفته کار کنند و همچنین در وقفههای بین دو ترم نیز میتوانند بهطور تمام وقت کار کنند. هر چند قبل از اخذ ویزا دولت کانادا توانایی تمکن مالی شما را بهدقت بررسی خواهد کرد.

باید توجه داشت که، برای کار دانشجویی باید سین نامبر داشته باشید. اگر این شماره را ندارید میتوانید با مشورت با گروه مهاجرتی اپلای من تماس گرفته تا ما شما را در این امر یاری کنیم. توجه داشته باشید که پس از شروع کار در کانادا تنها سه روز مهلت دارید که این شماره را به اداره مهاجرت و شهروندی کانادا اعلام کنید.

ثبت نام برای دریافت شماره کاملا رایگان بوده و هزینه ای در بر ندارد این شماره به همراه جمله‌ای بر روی ویزای دانشجویی شما نوشته خواهد شد .

کار دانشجویی در خارج از محیط دانشگاه

اگر دانشجوی تمام وقت باشید و دارای ویزای تحصیلی معتبر  هم باشید، باید در نظر داشته باشید که قانونی از تاریخ ۱ جون سال ۲۰۱۴ میلادی تصویب شده است که دانشجویان می توانند هفته ای ۲۰ ساعت در هفته در زمان هایی که درس ندارند در خارج از دانشگاه کار کنند. توجه داشته باشید که برای این کار شما مانند کار دانشجویی در محیط دانشگاه نیاز به سین نامبر دارید و اگر ندارید حتما باید برای دریافت آن اقدام کنید.

ویزای تحصیلی کانادا

درخواست برای ویزای تحصیلی تنها پس از اخذ پذیرش از دانشگاه موردنظر امکانپذیر است. نکته قابل توجه این است که امکان دریافت نامه پذیرش تنها از سوی موسساتی وجود دارد که دولت کانادا آنها را قبول داشته باشد و کد DLI جهت وارد کردن در اپلیکیشن ویزا داشته باشند. بررسی پرونده های تحصیلی عموما بین 12 8 هفته بعد از انگشت نگاری زمان میبرد و جوای ویزای برای شما ایمیل خواهد شد. انواع ویزای تحصیلی کانادا به ویزای دانش آموزی، ویزای دانشجویی و ویزای فرصت مطالعاتی تقسیم میشودکه در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

ویزای دانشجویی کانادا

درمورد این ویزا در بالا توضیحات مفصلی داده شد. شما ابتدا باید از یکی از موسسات معتبر کانادا پذیرش گرفته و سپس مدارک خود را برای اخذ ویزای تحصیلی به سفارت کانادا تحویل دهید.

ویزای فرصت مطالعاتی کانادا

فرصت مطالعاتی به منظور تبادل علمی بین دو کشور و معمولا در دوره دکترا انجام می‌شود. شرایط اخذ این ویزا نیز درست مانند ویزای دانشجویی به این صورت است که متقضی ابتدا باید نامه پذیرش خود را از دانشگاه موردنظر دریافت کند و سپس برای اخذ ویزا اقدام نماید. متقاصیان فرصت مطالعاتی معمولا باید از طریق ویزای کاری اقدام کنند، اما بعضا از طریق ویزای گردشگری یا تحصیلی نیز میتوانند برای فرصت مطالعاتی به کانادا بروند.

تحصیل در چین

راهنمای جامع مهاجرت تحصیلی به چین

پژوهش و روایات از سوی دانشجویان نشان می‌دهد که چین در میان دانشجویان بین‌المللی بیشتر از گذشته محبوب شده‌است؛ و مزایای بسیاری برای آینده فارغ التحصیلان دارد.چین به یکی از بزرگ‌ترین کشورهای صنعتی تبدیل شده‌است، و یکی از

تحصیل در چین

تحقیقات از سوی دانشجویان نشان می‌دهد که تحصیل در چین در میان دانشجویان بین‌المللی بیشتر از گذشته محبوبیت پیدا کرده است و مزایای بسیاری برای آینده فارغ التحصیلان در چین و کشور های اروپایی وجود دارد. براساس تحقیقات انجام‌شده از سوی سایت www.student.com ، دانشجویانی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند، تحصیل در این کشور را به عنوان گزینه ای محبوب انتخاب کرده اند.

چین به یکی از بزرگ‌ترین کشورهای صنعتی تبدیل شده‌است، و یکی از رهبران با اقتدار اقتصاد جهانی به شمار می آیدتحصیل در چین رویای موفقیت شغلی و مدرک مورد قبول در سراسر دنیا را برایتان به واقعیت تبدیل می کند. تحصیل در این کشور یک دنیای کاملا متفاوت است، و نیاز است که قبل از اقدام برای تحصیل در چین از باید ها و نباید ها، هزینه های زندگی و تحصیل، بورسیه ها و الزامات ویزای دانشجویی باخبر شوید. اگر می خواهید از جزء به جزء این موارد مطلع شوید، این مطلب موسسه اپلای من را تا انتها دنبال نمایید.

 تحصیل در مقاطع مختلف در چین

برای تحصیل در چین ابتدا نیاز است تا با شرایط تحصیلی در مقطع تحصیلات عالی آگاهی لازم را کسب کرده باشید. در این بخش به صورت کلی درباره مقاطع مختلف تحصیل در چین با ذکر شرایط و مدارک مورد نیاز هریک از آنها اطلاعاتی را در اختیار شما متقاضیان عزیز قرار خواهیم داد.

کارشناسان گروه مهاجرتی اپلای من آماده شاوره و همراهی شما عزیزان در خصوص تحصیل در چین خواهند بود.

تحصیل در مقطع کارشناسی در چین

امکان تحصیل در چین در مقطع کارشناسی یا لیسانس برای متقاضیان فراهم است. انتخاب یک دوره لیسانس در یک موسسه جهت تحصیل در چین به دلیل آموزش با کیفیت بالا، فرصت‌های تحقیقاتی گسترده، کادر آموزشی برجسته و فرصت‌های شغلی پرسود گزینه مناسبی به شمار می آید.

دانشجویان می‌توانند برای مدت ۲ یا ۶ سال در یک دوره کارشناسی تحصیل کنند. اگر چه یک برنامه کارشناسی در چهار سال تحصیلی می‌تواند به اتمام برسد، اما دانشجویان پزشکی نیاز دارند که برای یک یا دو سال، و یک سال اضافی هم برای کارآموزی وقت بگذارند. مدارک لازم ( به غیر از مدارک گفته شده عمومی در بخش های قبلی) برای پذیرش این مقطع جهت تحصیل در چین شامل موارد زیر است:

·       در اختیار داشتن مدرک دیپلم

·       تایید مدارک توسط موسسه آموزش و پرورش یا موسسه صدور گواهی متقاضی

·       ارائه مدرک آیلتس یا تافل برای رشته هایی که قابلیت ارائه به زبان انگلیسی را دارند.

·       رزومه و یا بیانیه شخصی درباره توانایی‌های شخصی، علایق، سوابق تحصیلی، برنامه‌های تحصیلی یا شغلی آینده، دلایل انتخاب چین به عنوان یک مقصد جهت تحصیل، و دیگر اطلاعات مرتبط

·       گواهی‌نامه پرداخت بانکی

·       گواهی پزشکی

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در چین

سیستم آموزشی چین مطابق با بسیاری از دیگر ساختارهای آموزشی که در بخش‌های مختلف جهان دنبال شده‌اند، اجرا می‌شودتحصیل در چین در مقطع کارشناسی ارشد در حدود دو یا سه سال شامل مطالعات جامع، پروژه‌ها، پایان‌نامه، و آزمون‌های شفاهی و کتبی برای انطباق با الزامات و دریافت مدرک طول می‌کشد. به دست آوردن مدرک کارشناسی‌ارشد به دانش آموزان اجازه می‌دهد تا واجد شرایط بودن ثبت‌نام در مقطع دکترا را به اثبات برسانند و آینده شغلی و زندگی خویش را تضمین نمایند.

از جمله رشته های پرطرفدار در این مقطع جهت تحصیل در چین می توان به: پزشکی قانونی، علوم دارویی، علوم مدیریت و مهندسی، مدیریت بازرگانی، علوم کشاورزی و جنگلداری، و مهندسی شیمی اشاره کرد.

تحصیل در چین در مقطع دکترا

پس از اتمام تحصیلات تکمیلی و اخذ مدرک کارشناسی‌ارشد، دانشجویان اجازه دارند به سراغ تحصیل در چین در مقطع دکترا بروند. حداقل سه سال نیاز است تا شرایط مقدماتی دریافت مدرک دکترا طی شود. پس از این که دانشجویان مدرک تحصیلی خود را که شامل حضور در کلاس ها، اتمام امتحانات، اتمام دوره دکترا، و ارائه پایان‌نامه تحت راهنمایی یک استاد است، را ارائه دادند می توانند مدرک رسمی آن را دریافت کنند. در حالی که حداقل طول تکمیل یک برنامه دکترا پنج ساله است، بیشتر دانشجویان دوره دکترا شروع به جستجوی شغل در بازارهای مربوطه می نمایند.

شرایط و محدودیت های تحصیل در چین در مقطع دکترا:

·       متقاضیان باید حداقل ۱۸ سال سن داشته و بیش از ۴۰ سال سن نداشته باشند.

·       داوطلبان باید مدرک کارشناسی‌ارشد یا معادل آن با نیازمندی‌های لازم ( برای هر دانشگاه به طور جداگانه) را ارائه کنند.

·       مدارک اصلی یا نسخه‌های تایید شده مدرک فارغ‌التحصیلی باید ارائه شوند، (چه به زبان انگلیسی و چه به زبان چینی).

·       یک رزومه با جزئیات کامل، در حدود ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ کلمه، باید ارائه شود. ویژگی‌های شخصی، علایق، سوابق تحصیلی، هدف انتخاب چین به عنوان یک مقصد تحصیلی، و برنامه‌های دانشگاهی و حرفه‌ای فرد در آینده باید به وضوح ارائه داده شود. همچنین درباره حوزه تحقیق و بررسی خود در رزومه بحث و تبادل نظر کنید.

·       در رشته هایی که تحصیل دکترا به زبان انگلیسی می باشد، نیاز به ارائه مدارک در قالب تسلط به این زبان مثل TOEFL و IELTS می باشد.

·       گواهی‌نامه پرداخت بانک

·       گواهی پزشکی

تحصیل در چین رشته پزشکی

چین از جمله کشورهایی است که امکان تحصیل زشکی در دانشگاه های آن وجود دارد و دانشگاه های پزشکی چین در میان دانشگاه های پزشک جهان دارای رتبه بسیار خوبی هستند و نکته قابل ذکر دیگر اینکه وزارت بهداشت ایران به تازگی دانشگاه های دارای رتبه (Q.S) چین را مورد تایید ارزیابی میکند. رشته های پزشکی در چین معمولا 6 سال و رشته های دندانپزشکی 5 سال و به دو زبان برگزار میشود. در ادامه مقاله به صورت کامل درباره تحصیل پزشکی در چین صحبت خواهیم کرد.

تحصیل پزشکی دردانشگاه های چین برای متقاضیان تحصیل پزشکی به دو حالت ممکن است:

حالت اول:

۲ سال ابتدائی انگلیسی

2 سال میانی انگلیسی-چینی

2 سال آخر چینی

حالت دوم:

۴ سال اول انگلیسی

سال پنجم انگلیسی-چینی

سال آخر چینی

کشور چین برای تضمین کیفیت واستاندارد آموزشی به دانشجویان خارجی اقدام به وضع قوانین کنترل کیفیت در زمینه رشته پزشکی عمومی به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی کرده است و هر ساله این قوانین را بازنگری میکند و دانشگاه هایی که در لیست واجد شرایط این قوانین نباشند مجازبه ثبت نام دانشجویان خارجی برای رشته پزشکی به زبان انگلیسی نیستند. شروع سال تحصیلی در دانشگاه های پزشکی چین مانند بسیاری از دانشگا ههای جهان از ماه سپتامبر اکتبر می باشد و مهلت ثبت نام و ارسال مدارک معمولا تا پایان ماه جولای می باشد. شهریه هر سال از 5000 دلار تا 6000 دلار بسته به نوع دانشگاه و شهر متفاوت می باشد.

در مقابل کشورهایی مانند: انگلستان، امریکا و کشور های اروپایی، امکان ثبت نام در دانشگاههای پزشکی چین بالاتر است. به علاوه تحصیل در رشته پزشکی در چین بسیار ارزانتر از دیگر کشورهای جهان است. شما با انتخاب دانشگاه های چین از رقابت تنگاتنگی که در دیگر کشورها وجود دارد بی نیاز میشوید و در ضمن مراحل اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی بسیار راحتی پیش روی شما خواهد بود.

اطلاعات کلی از هزینه های زندگی و تحصیل در دانشگاه پزشکی چین:

در فهرست ذیل به صورت کلی درباره هزینه های تحصیل در چین در رشته های پزشکی صحبت شده است:

·       شهریه دانشگاه های پزشکیحدود 30000 تا 40000 یوآن

·       هزینه خرید کتابحدود 3.000 یوآن

·       هزینه درخواست ثبت نام: 800 یوآن

·       معاینات پزشکیحدود 600 یوآن

·       اجازه اقامتحدود 800 یوآن

·       بیمه درمانی: 600 یوآن

هزینه تحصیل در دانشگاه های چین

تحصیل در چین از لحاظ هزینه های زندگی دانشجویی نیز گزینه ی بسیار مقرون ‌به ‌صرفه ای است. اگرچه کشور چین به عنوان دومین کشور بزرگ دنیا از لحاظ اقتصادی به خود می‌بالد، اما هنوز هم جزء کشورهای در حال توسعه به شمار میرود و به همین دلیل هزینه زندگی در مقایسه با اغلب کشورهای غربی در آن، بسیار پایین است. به طبع قیمت‌های اجناس و کالاهای مختلف در حومه کم‌تر از مرکز شهر است و مناطق غیر رسمی بازار اجناس را ارزان‌تر از بازارهای غربی ارائه می کنند.

بسته به موسسه و نوع رشته، دانشجویان می‌توانند انتظار داشته باشند بین ۱۱۴۸۰ تا ۲۰۸۸۰ یوان در سال تحصیلی پول هزینه تحصیل در چین را پرداخت کنند. با این حال، برنامه‌های پزشکی، مهندسی و کسب‌وکار هزینه تحصیلی بیشتری دارند، که به طور متوسط به ۳۳۱۸۸۵ یوان در سال می‌رسد.

همچنین هزینه زندگی دانشجویی در چین، اگر در خوابگاه زندگی کنید حدود ۱۲۰۰ الی ۲۰۰۰ یوان در سال است. اگر در رستوران دانشگاه غذا بخورید، ممکن است روزی ۲۵ یوان را صرف غذا بکنید.  اگر می‌خواهید راحت‌تر زندگی کنید، باید بدانید که حقوق متوسط زندگی در یک شهر مانند پکن حدود ۷۴۰۰ یوان است، که سالانه ۸۸۰۰۰ یوان را در سال خرج می کند. اگر برای این مقدار بودجه داشته باشید، می‌توانید در یک آپارتمان راحت در محوطه دانشگاه زندگی کنید و از غذای بسیار بهتری بهره مند شوید.


محبوب ‌ترین شهرها برای تحصیل در چین

در پی توسعه گسترده شهرنشینی، کشور چین در حال حاضر به ۲۰ شهر با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و از جمله هفت شهر با بیش از ۱۰ میلیون نفر می‌بالد. تحصیل تخصصی در خارج از کشور گاهی مکان‌هایی را بیرون از شهرهای بزرگ پیشنهاد می‌کند، اما شانگهای، پکن، و هنگ‌کنگ به عنوان محبوب ترین شهر ها برای تحصیل در چین اغلب توسط بسیاری از دانشجویان انتخاب می شوند.

چین کشوری بزرگ است که بر ۲۲ استان و پنج منطقه خودمختار اداره می‌شود که بسیاری از آن‌ها فرهنگ، گویش و روش زندگی متمایز خود را دارند. هر جایی که می‌روید چیزی منحصر به فرد و متفاوت را خواهید دید. پس به دقت تحقیق کنید، عاقلانه انتخاب کنید، و در حین تحصیل در چین سفر به مناطق مختلف آن را فراموش نکنید.


درخواست برای ویزای ایکس(X) چین

شما می‌توانید ویزای  را جهت تحصیل در چین پس از پذیرش توسط دانشگاه دریافت کنید. دانشگاه ها معمولا نامه پذیرش را ابتدا از طریق ایمیل برایتان ارسال می‌کنند. سپس از شما خواهند خواست تا یک پیش‌پرداخت را به عنوان هزینه شهریه خود ارسال کنید. بعد از اینکه این پول را پرداخت کردید، نامه پذیرش و اسناد لازم را به کشور شما ارسال خواهند کرد. سپس فرم های مذکور JW برایتان ارسال می شوند.

 شما می‌توانید درخواست خود را به دفتر کنسولی سفارتخانه‌های چین، کنسولگری، یا مراکز کاربردی ویزا چین (CVASC) ارسال کنید. همچنین می‌توانید به شخص دیگری (به عنوان مثال دوستان، خویشاوندان)، یک آژانس مسافرتی یا یک آژانس ویزا برای اقدام به نمایندگی از طرف خود اقدام به دریافت ویزا جهت تحصیل در این کشور نمایید. لازم به ذکر است که، شما اجازه کار با ویزای نوعرا ندارید. اما کار نیمه‌وقت و کارآموزی در محوطه دانشگاه مجاز است.


ویزای دانشجویی برای تحصیل در چین

ویزای دانشجویان خارجی که به عنوان ویزای X نیز شناخته می‌شود، برای کسانی صادر می‌شود که برای تحصیل در چین ، و یا کار عملی به چین می‌آیند. ویزای دانشجویی چین می‌تواند به دو دسته تقسیم شود:

·       ویزای X1: برای تحصیل بلند مدت

·       ویزای X2: برای مطالعه کوتاه‌مدت

الزامات لازم برای دریافت ویزا دانشجویی برای تحصیل در چین شامل اسناد و مدارک زیر می‌شود:

·       پاسپورت

·       گذرنامه اصلی متقاضی با حداقل 6 ماه اعتبار

·       فرم درخواست

·       عکس جدید: یک عکس مشابه عکس پاسپورت با نمای کامل صورت، و در مقابل یک پس‌زمینه روشن

·       در اختیار داشتن نسخه اصلی و یک کپی از نامه پذیرش از سوی دانشگاه چینی.

·       فرم های JW 201 و JW202 ( برای صدور ویزا x1)

·       نسخه اصلی و یک نسخه از فرم‌های درخواست ویزا دانشجویان خارجی تایید شده JW 201 و JW202

* فرم JW201 یا JW202 باید از طریق دانشگاهی که قرار است در آن ثبت‌نام کنید، تهیه شود.    *فرم JW201 برای دانشجویان بین‌المللی است، که توسط دولت ارسال می‌شوند (یا توسط بورسیه‌های دولتی چین جهت تامین مالی)، در حالی که JW202 برای دانشجویان خارجی تحت حمایت مالی شخصی است.


بورسیه تحصیل در چین

شهریه دانشگاه های کشور چین نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر نسبتا کم است. همچنین تعدادی از بورسیه‌های موجود در چین وجود دارد، که به شما در تامین مالی جهت تحصیل در چین کمک می کنند. دانشجویان مشغول تحصیل در دانشگاه های این کشور باید توسط یک موسسه حمایت شوند تا بورس تحصیلی بگیرند.

این موسسه می‌تواند سفارت چین در کشور یا دانشگاه تان باشد. این بورسیه‌ها فقط برای دانشجویانی که قرار است در ماه سپتامبر شروع به تحصیل کنند قابل استفاده است (نه در ماه فوریه). عمدتاً بورسیه تحصیلی در این کشور برای مواردی همچون:

·       دوره‌های سالانه برای یادگیری زبان چینی

·       برای تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته زبان چینی یا انگلیسی

·       برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های چینی و انگلیسی

·       مطالعات مربوط به دکترا، یا تحصیل در مقطع دکترا به زبان چینی یا انگلیسی

·       مطالعات MBA به زبان چینی یا انگلیسی

·       معیارهای اصلی برای دریافت بورسیه تحصیل در چین شامل موارد زیر هستند:

·       عملکرد خوب آکادمیکی دانشجو

·       عدم وجود سابقه کیفری

·       ارائه اسناد لازم و کافی

بورس تحصیلی قابل ارائه توسط دانشگاه‌های چین بسیار رایج است. هر دانشگاه در چین که اجازه تحصیل دانشجویان خارجی را دارد، سالانه تعداد معینی از بورس تحصیلی را ارائه می کند. بورس های دانشگاهی حالت های زیر را دارند:

·       پرداخت کل هزینه تحصیل و زندگی به صورت ماهانه

·       فقط پرداخت هزینه تحصیل

·       فقط پرداخت بخشی از هزینه تحصیل یا بخشی از هزینه های زندگی


تحصیل در چین در چه رشته هایی محبوب و پرطرفدار است؟

صدها برنامه تحصیلی با کیفیت بالا به زبان انگلیسی و برنامه‌های کوتاه ‌مدت به زبان چینی برای تحصیل در چین وجود دارد. مانند: اقتصاد، تجارت، امور مالی، وکالت و غیره. شما می‌توانید ۱ ترم، ۱ سال یا یک برنامه کارشناسی‌ارشد یا دکترا را برای ادامه تحصیل در این کشور انتخاب کنید. فهرست searchable از بیش از ۸۰۰ برنامه با کیفیت بالا در چین را بررسی کنید.

برخی از محبوب‌ترین برنامه های تحصیل در دانشگاه های کشور چین عبارتند از:

·       برنامه‌ های زبان چینی

·       برنامه‌های کارشناسی

·       علوم پزشکی

·       LLM (کارشناسی ارشد وکالت)

·       MBA

·       اکثر برنامه‌های دکترا

·       اکثر برنامه های کارشناسی ارشد مانند:

·       کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر

·       کارشناسی ارشد اقتصاد

·       کارشناسی ارشد تجارت جهانی

·       نیاز های زبانی جهت تحصیل در چین

اگر می‌خواهید در چین به زبان انگلیسی تحصیل کنید امکان این را دارید که با ارائه مدارک رایج بین المللی امکان تحصیل در چین را به این زبان و زبان غیر بومی چینی داشته باشید. شما تنها باید یک گواهی برای نشان دادن توانایی خود بر روی سطح زبانی خویش ارائه کنید. دو مدرک IELTS یا TOEFL رایج‌ترین گزینه ها هستند، اما اغلب دانشگاه‌ها آزمون های خاص خود را برای بررسی توانایی های دانشجویان بر روی یک زبان خاص مورد بررسی قرار می دهند.

دانشگاه های چین معروف و معتبر در دنیا کدامند؟

·       دانشگاه پکینگ

·       دانشگاه چینهوا

·       دانشگاه ژجیانگ

·       دانشگاه فودان

·       Nanjing University

·       دانشگاه جیائو تونگ شانگهای

·       دانشگاه ووهان

·       Renmin University of China

·       Huazhong University of Science and Technology

·       دانشگاه علم و فناوری چین

 

تحصیل در ترکیه


چرا تحصیل در ترکیه انتخاب مناسبی به شمار می رود؟

علاقه دانشجویان به تحصیل در ترکیه به سرعت در حال افزایش است. با افزایش جذب دانشجو در سال‌های اخیر، سیستم آموزشی ترکیه به عنوان یک مقصد بهینه برای تحصیل در رشته هایی همچون تاریخ، سیاست، زبان، علوم و علوم دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

تحصیل در ترکیه

علاقه دانشجویان به تحصیل در ترکیه به سرعت در حال افزایش است. با افزایش جذب دانشجو در سال‌های اخیر، سیستم آموزشی ترکیه به عنوان یک مقصد بهینه برای تحصیل در رشته هایی همچون تاریخ، سیاست، زبان، علوم دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

به دلیل موقعیت جغرافیایی، تحصیل در ترکیه مقصد مناسبی برای دانشجویان با سفر ماجراجویانه است. پس از اینکه شما به طور کامل شهر بزرگ استانبول را کشف کردید، سواحل به ظاهر نامحدود را طی کرده و از شهرهای تاریخی مشهور (تروا) و افسوس دیدن کردید، می‌توانید تجربه های بهتری پس از تحصیل در ترکیه داشته باشید. به خصوص اینکه تعداد ایرانیانی که به ترکیه سفر میکنند روز به روز در حال افزایش است.

تحصیل در ترکیه بدون محدودیت

در حال حاضر تقریبا ۱۵۰ کالج و دانشگاه در ترکیه وجود دارند و بیش از 30 هزار دانشجوی خارجی در این کشور تحصیل می‌کنند. استانبول بزرگ‌ ترین شهر ترکیه و پنجمین شهر بزرگ جهان است. این کشور فرصت‌هایی برای تحصیل در ترکیه برای دانش آموزان فراهم می‌کند تا در ده دانشگاه مختلف آموزش ببینند. بسیاری از شهرهای کوچک‌ تر نیز گزینه‌های مختلفی برای تحصیل در ترکیه را ارائه می‌کنند. لازم به ذکر است که ترکی زبان رسمی این کشور است، اما فرصت‌ هایی برای یادگیری و تحصیل در ترکیه به زبان های کردی، دیملیک و گاباردین وجود دارد.

البته جای نگرانی نیست. بیشتر مطالعات در این کشور به زبان انگلیسی ارایه می‌شود. در زیر برخی از محبوب‌ترین حوزه‌های مطالعاتی جهت تحصیل در ترکیه آورده شده ‌است:

بیزنس

مهندسی

مطالعات شرقی مدیترانه

روابط بین‌الملل

سفر، گردشگری و مهمان‌داری


چرا بهتر است ادامه تحصیل در ترکیه را انتخاب کنیم؟

دلایل متعددی وجود دارد که تحصیل در ترکیه را توجیه پذیر می سازد. سیستم آموزشی ملی ترکیه از دو بخش اصلی تشکیل شده‌است: آموزش رسمی و غیر رسمی. تحصیل رسمی به معنای سیستم مدارس است و در نتیجه شامل آموزش عالی است. آموزش غیر رسمی شامل تمام فعالیت‌هایی است که خارج از مدرسه و یا در کنار مدرسه سازماندهی شده‌اند. از جمله مزایای تحصیل در ترکیه عبارتند از:

استانداردهای عالی آموزشی

ارائه مدارک شناخته شده بین المللی

دانشگاه‌های مدرن با امکانات برجسته

تنوع فرهنگی

آموزش ایمن و مقرون ‌به ‌صرفه

دارای یک محیط گرم و دوستانه

بررسی دانشگاه های ترکیه از لحاظ کیفیت آموزشی

دانشگاه‌های ترکیه برای تحصیل در ترکیه آموزش تخصصی سطح بالایی برای دانشجویانی فراهم می‌کنند که تحصیلات متوسطه خود را به پایان رسانده‌اند. توجه آموزش عالی برای داشتن کار و زندگی عالی، از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ کمیت، به عنوان هدف اولیه در آموزش عالی و تحصیل در ترکیه اتخاذ گردیده است.

برنامه ‌هایی که توسط دانشگاه های ترکیه ایجاد می‌شوند همیشه این ادراک را منعکس می‌کنند، که توجه به کیفیت آموزشی در صدر توجهات قرار دارد. دانشگاه‌ها متشکل از چندین واحد توسط دولت و براساس قانون به عنوان شرکت‌های دولتی که در آموزش و پژوهش خودمختاری دارند تاسیس شده‌است.

 

آشنایی با مقاطع مختلف تحصیل در ترکیه

کارشناسی

هر دانشگاه برای تحصیل در ترکیه، شامل دانشکده‌ های چهار ساله است که برنامه‌های مقطع کارشناسی، کارشناسی دوم را با تاکید حرفه‌ای بودن، و مدارس حرفه ای دو ساله که برنامه های سطح مقدماتی کارشناسی (کاردانی) را با ماهیت کاملاً حرفه ای ارائه می دهند.

کارشناسی ارشد

برنامه های سطح تحصیلات تکمیلی جهت تحصیل در ترکیه شامل برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا است که با هماهنگی انستیتوها برای تحصیلات تکمیلی انجام می شود. برنامه های کارشناسی ارشد به عنوان برنامه های “با پایان نامه” یا “بدون پایان نامه” ، حداقل در دو سال (برای هر دو) مشخص می شوند. برنامه های کارشناسی ارشد “با پایان نامه” شامل یک پایان دوره مشخص شده و پس از آن ارسال پایان نامه است در حالی که برنامه های “بدون پایان نامه” شامل اتمام دوره های تحصیلات تکمیلی و یک پروژه ترم است.

دکتری

دسترسی به برنامه ها و تحصیل در ترکیه در مقطع دکترا در ترکیه نیاز به مدرک کارشناسی ارشد دارد. برنامه های دکتری حداقل چهار سال است که شامل تکمیل دوره ها ، قبولی در آزمون صلاحیت دکتری و تهیه و دفاع از پایان نامه دکتری است. برنامه های آموزش تخصصی پزشکی معادل برنامه های سطح دکترا در دانشکده های پزشکی و بیمارستانهای آموزشی متعلق به وزارت بهداشت و سازمان بیمه اجتماعی کشور ترکیه انجام می شود. دانشگاه‌ها برای تعیین تعداد دانش آموزان در برنامه‌ های سطح تحصیلات تکمیلی، همچنین الزامات پذیرش، و برنامه آموزشی و درجه الزامات این برنامه‌ها، مطابق با قوانین کلی و مقررات اتخاذ شده توسط شورای بینابینی، آزاد هستند.

درباره تحصیل پزشکی در ترکیه

علیرغم اینکه تحصیل پزشکی در ترکیه  جدید به نظر میرسد، اما علم پزشکی در کشور ترکیه تقریبا 500 سال قدمت دارد. نزدیکی به ایران ، شرایط فرهنگی و آب و هوای مناسب ، هزینه مناسب، شرایط عالی تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه ، تحصیل پزشکی در ترکیه را به یک گزینه بسیار مناسب برای دانشجویان ایرانی تبدیل کرده است.

دانشگاه های پزشکی ترکیه با اصلاحات اساسی دهه اخیر در راستای جهانی شدن حرکت میکنند. این فرایند شامل ایجاد استانداردهای جهانی در آموزش پزشکی و تشکیل برنامه های آموزشی پایه در مدارس پزشکی می باشد.

بهترین دانشگاه های پزشکی بالینی در تولید تحقیقات مربوط به موضوعات مختلف پزشکی و زیست پزشکی که شامل بیهوشی، قلب و عروق، طب داخلی و داخلی، متخصص گوارش، زنان باردار، چشم پزشکی، رادیولوژی و جراحی می باشد.

 

نگاهی به بورسیه تحصیلی در ترکیه برای پشتیبانی مالی

برنامه بورس تحصیلی ترکیه با طیف گسترده‌ای از منافع برای جذب استعدادهای بین‌المللی در دانشگاه ‌های ترکیه به ارمغان آورده ‌است.

بورسیه ها سالانه به دانشجویان ارائه شده و شامل مزایای متعددی برای آنها می باشد. امکان سکونت رایگان، عدم پرداخت شهریه برای دانشگاه، عدم پرداخت هزینه برای بیمه درمانی و خدمات بهداشتی است و کلیه هزینه های مسافرتی دانشجویی برای وی پرداخت می شوند. در نتیجه شما کاملاً رایگان مشغول به تحصیل خواهید شد، و کلیه هزینه های زندگیتان بر عهده دولت ترکیه خواهد بود. در رابطه با خدمات درمانی ذکر این نکته ضروری است که هزینه های درمانی شما بر عهده بیمه سلامت عمومی این کشور است. تنها دلیلی که دولت ترکیه را ملزم به پرداخت این دست هزینه ها می کند امکان جذب دانشجو نخبه و تلاش برای ارتقا سطح علمی کشور است.

در این بین نباید فراموش کنید که برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه شرایطی وجود دارد که اگر مشمول آن باشید می توانید به سادگی بورسیه تحصیلی دریافت کنید. در اختیار داشتن مدرک زبان بین المللی امری ضروری در این رابطه است. ارائه مدرکی مبنی بر پایان دوره دبیرستان با نمره لازم طی آزمون های بین المللی شرط بعدی برای دریافت بورسیه تحصیل در ترکیه است. همچنین شما باید یکسال قبل مدرک مهارت زبانی ترکیه خود را پیش از ورود به دانشگاه ارائه نمایید که توسط موسسات آموزش عالی برگزار می شود.  معدل های لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی ترکیه برای کارشناسی 14، کارشناسی ارشد و دکترا 15 است.

 

مسکن و هزینه‌های زندگی در ترکیه

اکثر دانشگاه‌ها امکانات اقامتی و یا گزینه‌ های دیگر را برای دانشجویان جهت تحصیل در ترکیه ارائه می‌دهند. جدای از خوابگاه‌ های دانشگاه، این مراکز متعلق به همه دانشجویان است. در بسیاری از موارد دانشجویان تشویق می‌شوند که با دانشگاه تماس بگیرند تا اطلاعات بیشتری در مورد گزینه‌ های خاص خود بیابند. همچنین شهرهای بزرگ اقامت در خانه های استیجاری را پیشنهاد می‌کنند که اغلب با سایر دانشجویان بین ‌المللی و ترکیه‌ای تقسیم می‌شوند.

بیشتر خوابگاه‌ ها جهت تحصیل در ترکیه لوازم آشپزخانه برای توانایی‌های طبخ غذا دارند، آن‌ها همچنین کافه تریا های کوچکی دارند که تا نیمه‌شب کار می‌کنند. خوابگاه ها بر اساس جنسیت از هم جدا شده و اتاق های خصوصی و مشترک را ارائه می دهند. زندگی در یک خوابگاه برای تحصیل در ترکیه یک فرصت عالی برای شرکت در فعالیت‌های خارج از محوطه دانشگاه و همچنین دیدن بسیاری از دانشجویان دیگر، راه عالی برای ایجاد دوستی برای یک دانش‌آموز خارجی است. میانگین قیمت اتاق بین ۳۰ تا ۳۰۰ دلار در ماه بسته به امکانات متغیر است.

در شهرهای اصلی ترکیه قیمت آپارتمان بسیار بالا است، اما چیزی که باید از آن مطلع باشید این است که قیمت‌ها با ابعاد، اندازه و کیفیت یک محیط بسیار تفاوت دارند. راه‌حل بسیاری از دانشجویان این است که در آپارتمان خود با یکی از دوستان یا دانشجویان دیگر شریکی اجاره کنند. میانگین هزینه یک مجتمع در محوطه دانشگاه بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ دلار در ماه است.

 

درخواست ویزای دانشجویی جهت تحصیل در ترکیه

درخواست برای ویزای دانشجویی جهت تحصیل در ترکیه به معنی تکمیل تعدادی از روش‌ها از جمله جمع‌آوری چندین سند و شرکت در یک مصاحبه ویزا است. به شدت توصیه می‌شود که درخواست خود را برای ویزای دانشجویی ترکیه به موقع ارائه دهید تا از هرگونه مشکلی اجتناب کنید. چارچوب زمانی برای ارسال ویزای دانشجویی ترکیه به شرح زیر است:

اولین مرتبه برای درخواست ویزا: ۶۰ روز قبل از رفتن به ترکیه.

آخرین مرتبه برای درخواست ویزا: یک ماه قبل از سفر.

شما باید درخواست خود را برای ویزا مورد نظر در سفارت ترکیه، کنسولگری یا مرکز درخواست ویزای ثالث در کشور خود ارسال کنید. توجه داشته باشید که سفارت ترکیه تنها مرجع مسئول و واجد شرایط برای پردازش درخواست شما و دادن یک تصمیم در مورد شما است.

زمانی که درخواست ویزای تحصیلی برای کشور ترکیه می‌کنید، فرم آنلاین به شما این فرصت را می‌دهد که یکی از موارد زیر را انتخاب کنید:

ویزای کارورزی

کارآموزی ERASMUS

کارآموزی AIESEC

دوره زبان ترکی

دوره آموزشی

 

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا جهت تحصیل در ترکیه

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای دانشجویی ترکیه به شرح زیر هستند:

فرم درخواست ویزا دانشجویی

گذرنامه معتبر شما.

گذرنامه‌های بیومتریک در انطباق با الزامات عکس ویزای ترکیه.

سند بلیط‌های پرواز رزرو شده.

بیمه مسافرتی برای اقامت تان در ترکیه.

نامه پذیرش: که نشان‌دهنده این است که شما توسط یک موسسه آموزشی در ترکیه پذیرفته شده‌اید. این نامه باید مدت‌زمان اقامت شما را نشان دهد.

در صورت امکان، سند هزینه پرداختی برای برنامه تحصیلی که قرار است در آن شرکت کنید را اثبات کنید.

مدارک قبلی، گواهی‌ها و رونوشت‌ها.

اثبات منابع مالی: مقامات ترکیه از شما می‌خواهند نشان دهید که پول کافی برای زندگی در ترکیه در طول تحصیل خود و پرداخت هزینه ها را دارید. شما باید مدارکی را به عنوان مدرک ارائه کنید. این مدارک می‌تواند:

اظهارات بانکی شما ثابت می‌کند که مقدار مورد نیاز را دارید.

بورسیه تحصیلی

مدرک اقامت: بسته به محل اقامت شما در ترکیه، باید یک سند را به عنوان مدرک اقامت ارائه کنید.

اگر در یک خوابگاه اقامت داشته باشید، سندی را ارائه کنید که ثابت می‌کند یک مکان رزرو شده دارید.

اگر از شما دعوت شده‌است که با دوستان یا بستگان خود در ترکیه بمانید، پس باید یک دعوت نامه از میزبان ارائه کنید.

اگر یک مکان برای خودتان اجاره کرده‌اید، یک توافقنامه اجاره امضا شده توسط هر دو طرف (شما و مالک) باید ارائه دهید.

 

قیمت و هزینه های تحصیل در ترکیه

هزینه شهریه موسسات آموزشی ترکیه در آغاز هر سال تعیین می‌شود. طی یک بازنگری کلی هزینه های ارائه شده جهت پرداخت شهریه برای تحصیل در ترکیه به تفکیک شامل موارد زیر است:

هزینه تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی:

دانشگاه‌ های دولتی ترکیه که در آن ها کلاس‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند:

دانش آموزان ترکیه‌ای: ۱۵۰ تا ۵۰۰ دلار آمریکا

دانشجویان بین‌المللی: ۴۵۰ تا ۱۵۰۰ دلار آمریکا

دوره فاندیشن:

۵.۰۰۰۱۲.۰۰۰ دلار آمریکا

برنامه‌های تحصیلات تکمیلی:

دانشگاه‌ های دولتی که در آن کلاس ‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند:

دانشجویان ترکیه‌ای: ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار آمریکا

دانشجویان بین‌المللی: ۶۰۰ ۶۰۰ دلار آمریکا

دوره فاندیشن:

۵.۰۰۰۱۲.۰۰۰ دلار آمریکا

در دانشگاه هایی که کلاس ها به زبان ترکی تدریس می شود ، هزینه ها به طور کلی حدود نیمی از قیمت تعین شده است. (دانشجویان جمهوری های ترکیه و کشورهای مبدا ترکیه (آذربایجان، باشکورتوستان ، بوسنی و هرزگوین ، داغستان ، کاراکاچ چرکی ، قزاقستان ، قرقیزستان ، مقدونیه ، مغولستان ، مولداوی ، ازبکستان ، تاجیکستان ، تاتارستان ، ترکمنستان و اوکراین) همه شهریه خود را به عنوان اتباع ترکیه پرداخت می کنند.)

مقررات تحصیل در ترکیه مربوط به دانشجویان بین‌المللی

ویزای دانشجویی

دانشجویانی که مایل به تحصیل در ترکیه هستند باید قبل از ورود به ترکیه ویزا بگیرند زیرا ویزای دانشجویی برای ثبت‌نام در کالج یا دانشگاه لازم خواهد بود.

اقامت

طی یک ماه پس از ورود به ترکیه ، تمام دانشجویان بین المللی باید ثبت نام کرده و اجازه اقامت (Ikamet Belgesi) را دریافت کنند. این مجوز از وزارت امور خارجه در مدیریت امنیت هر استان لازم است.

کار

متاسفانه دانشجویان بین‌المللی حق قانونی برای کار در ادارات دولتی یا خصوصی ندارند. با این حال، ممکن است در برخی از دانشگاه‌ ها، مانند METU و Bilkent، شغل دستیاری برای دانشجویان وجود داشته باشد.

بیمه

دانشجویان بین ‌المللی مسئول هرگونه هزینه بستری یا برای هر گونه خدمات پزشکی یا درمانی که در محیط ‌های دانشگاهی در دسترس نیست، می‌باشند. به دانش آموزان توصیه می‌شود که بیمه درمانی مناسب را برای شرایط اضطراری و بستری در ترکیه فراهم کنند.

 

مهاجرت به دانمارک

v   راهنمای دریافت اقامت دانمارک

مردم آرزوی مهاجرت به دانمارک را برای تجربه جامعه ای تساوی گرا، آرمان ‌های مترقی و تمرکز بر طراحی و زیبایی‌شناسی دارند. در دانمارک، شما کسب و کار، دانشگاه ‌هایی با کیفیت بالا و یک زندگی مناسب خواهید یافت. اما داستان مهاجرت به دانمارک تنها خرید بلیط هواپیما و رسیدن به آن نیست!

v   مقدمه مهاجرت به دانمارک

·       جمعیت کل: ۵.۷۳ میلیون نفر

·       پایتخت: کپنهاگ

·       تعداد کل مهاجران: ۴۷۶۰۰۰

·       تعداد مهاجران از ایالات‌متحده: کم‌تر از ۱۰۰۰۰ نفر

·       تعداد مهاجران از استرالیا: کم‌تر از ۱۰۰۰۰ نفر

·       تعداد مهاجران از بریتانیا: ۱۷۰۰۰ نفر

·       زبان رسمی: دانمارکی

·       آب و هوا: دانمارک آب و هوای خنکی دارد. در ماه فوریه دمای متوسط صفر درجه سانتی گراد( 32 درجه فارنهایت) است و در ماه جولای دمای متوسط ۱۷ درجه سانتی گراد (۶۳ درجه فارنهایت)است؛ این دما اغلب مرطوب و بارانی است و هیچ فصل خشکی در این کشور وجود ندارد.

·       بزرگ‌ترین شهرها: کپنهاگ، آرهوس، آلبورگ

·       متوسط حقوق: دانمارک یک کشور اجتماعی دموکراتیک است، بنابراین تفاوت زیادی بین حقوق پرداختی و پایین‌ترین حقوق برای یک شهروند دانمارکی وجود ندارد؛ اما به طور کلی میانگین حقوق در این کشور ماهانه ۲۰،۲۷۲ دلار است.

·      

v   الزامات قانونی برای مهاجرت به دانمارک

اگر از خارج از اتحادیه اروپا برای مهاجرت به دانمارک درخواست می دهید، گرفتن ویزای اقامت دائم در دانمارک دشوار است. شما به یک گذرنامه معتبر نیاز خواهید داشت. به عنوان یک تبعه خارجی نباید بیش از ۳ ماه بدون ویزا در دانمارک بمانید. در عین حال اگر قصد مهاجرت به دانمارک برای تحصیل را داشته باشید باید از الزامات آن جهت دریافت ویزای دانمارک آگاه شوید.

به طور کلی از جهت اقامت طولانی مدت و دریافت تابعیت این کشور، فرد باید ۸ سال در دانمارک زندگی کند، یا برای ۴ سال با یک سطح درآمد خاص کار کند؛ تا به طور طبیعی یک کارت اقامت دائم بدست آورد. با این حال، دولت دانمارک طرح‌های بسیاری دارد که به مهاجران اجازه می‌دهد به راحتی به این کشور مهاجرت کنند. از جمله مدارک عمومی برای مهاجرت به دانمارک شامل موارد زیر است:

·       کپی شناسنامه، به علاوه پاسپورت با مدت اعتبار 3 ماه

·       بیمه مسافرتی

·       بلیط مسافرتی

·       مدارک مالی مانند اثبات تمکن مالی جهت زندگی در این کشور

تکلیف دانشجویان اتحادیه اروپا کاملاً روشن است. اما دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا باید برای ویزای دانشجویی درخواست دهند. این ویزا صریح است و می‌تواند با مدرک هویتی و یک نامه پذیرش برای یک دانشگاه دانمارکی بدست آید. بر همین اساس ویزای دانشجویی در طول سال تحصیلی اعتبار خواهد داشت.


v   مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل

مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل نیز امکان پذیر است. مهم ترین مسئله قبل از مهاجرت به دانمارک از این روش آن است که هزینه شهریه دانشگاه را مد نظر قرار دهید. این مسئله بسته به نوع دانشگاه متغیر است و به همین دلیل از 6 تا 16 هزار یورو متفاوت خواهد بود. در مورد آنچه که برای دریافت ویزا تحصیل جهت مهاجرت به دانمارک توضیح داده شد، باید مدارک لازم ارائه شود. برخی از مدارک لازم شامل موارد زیر هستند:

·       نامه رسمی پذیرش از دانشگاه مورد نظر

·       پاسپورت

·       مدارک تحصیلی و ریز نمرات آنها به همراه ترجمه

·       مدرک ساپورت مالی در طی یک سال

·       مدرک زبان( عملاً در بسیاری از مقاطع ضروری نیست)

 

 

 

v   تحصیل در مقطع کارشناسی:

·       زبان: دانمارکی

·       مدت تحصیل: 4 ساله

·       مدت زمان کار در هفته همراه با تحصیل: 10 ساعت حداکثر

 

 

v   تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد:

شرط پذیرش در این مقطع: نظر استاد های مرتبط و در اختیار داشتن نمرات مناسب ( قابل قبول)

مدت تحصیل: 2 سال

نیازمند مدرک آیلتس 6.5

در صورتیکه به شخص اینترشیب ارائه شود در نهایت پس از کارآموزی استخدام صورت می گیرد.

v   تحصیل در مقطع دکترا در دانمارک

دکترا مقطع ویژه ای در کشور دانمارک محسوب می شود. بنابراین اگر قصد مهاجرت به دانمارک برای تحصیل در این مقطع را دارید گزینه مناسبی را انتخاب کرده اید.

حقوق دانشجویان دکترا در دانمارک: 2 هزار یورو

مدرک لازم آیلتس 7


v   دریافت بورسیه برای تحصیل در دانمارک

دریافت بورسیه جهت مهاجرت به دانمارک از راه تحصیل کمک بزرگی برای یک دانشجو در این کشور محسوب می شود. به طور کلی بورسیه های تحصیلی برای مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل یا تمام هزینه های تحصیل را شامل می شوند و یا بخشی از آن را. مبلغ ارائه شده برای بورسیه تحصیلی به طور کلی در این کشور بر اساس مقطع تحصیلی متقاضی برآورد شده است.

به عنوان مثال شما برای مقطع کارشناسی 2 هزار کرون را ماهیانه می پردازید. این هزینه برای کارشناسی ارشد میزان 4 هزار کرون خواهد بود. البته موسسات مختلفی در این کشور برای آموزش عالی بورسیه و طرح های کمک هزینه تحصیلی ارائه می کنند.  برخی از بورسیه های رایج که برای کمک به دانشجویان بین المللی متقاضی مهاجرت به دانمارک در نظر گرفته می شوند، شامل موارد زیر می باشند.

بورسیه دولتی دانمارک: این بورسیه تعداد خاصی را در برمی گیرد. داشتن اقامت موقت دانشجویی به همراه تحصیل تمام وقت در دانمارک و غیر شهروند بودن کشور های اتحادیه اروپا فاکتور های مهمی برای دریافت این بورسیه محسوب ی شوند.

Erasmus: برای دانشجویان کشور های عضو اتحادیه اروپا به مدت نهایتاً 12 ماه در نظر گرفته شده است و از این طریق امکان تحصیل در کشور آنان فراهم می شود.

Erasmus Mundus: برای تمامی دانشجویان ارائه شده است. این طرح برای مقطع کارشناسی ارائه شده است و البته باید رشته مورد نظر شامل این طرح باشد.

دانشجویان ایرانی برای دریافت بورسیه ها باید تلاش حداکثری خود را به کار بگیرند تا بتوانند بسیاری از هزینه های زندگی و تحصیل را کاهش داده و اقامت خوبی را در دانمارک شروع کنند.

برای مطالعه بیشتر در زمینه تحصیل در دانمارک کلیک کنید.


v   بررسی هزینه های زندگی در دانمارک

دانمارک به کشوری گران مشهور است، اما با دیگر کشورهای اروپای غربی از نظر هزینه زندگی قابل مقایسه است. این مؤلفه مهم باید قبل از هرگونه مهاجرت به دانمارک در نظر گرفته شود. به عنوان مسائل اجاره یک واحد تک خوابه در بیرون از مرکز شهر در هر ماه هزینه ای به اندازه 5 هزار کرون دانمارک خواهد داشت. در صورتیکه چنین اجاره ای در مرکز شهر 7 هزار کرون در ماه هزینه بر است.

خورد و خوراک و حمل و نقل موارد بعدی نیاز های اولیه زندگی و مهاجرت به دانمارک را تشکیل می دهند و اگر بتوانید در این دو مورد صرفه جویی های لازم را انجام دهید می توانید مطمئن باشید که مشکلات پیش رو از بین خواهند رفت. اگر قصد مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل را دارید باید هزینه های تحصیل و زندگی یکسال را در حساب خود در این کشور واریز نمایید. هزینه های تحصیل و زندگی در دانمارک حدود 12 هزاریورو می باشد.


v   یافتن کار و مهاجرت کاری به دانمارک

اگر می‌خواهید در دانمارک شغلی پیدا کنید، باید به زبان دانمارکی مسلط باشید. این موضوع برای مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج نیز صدق می کند. همه مشاغل دولتی به زبان دانمارک نیاز دارند و ۴۰ درصد مشاغل موجود در این کشور توسط دولت تأمین می‌شوند. روان بودن زبان انگلیسی تضمینی برای دریافت شغل بهتر نیست، چرا که بیشتر دانمارکی‌ها به این زبان مسلط نیستند. بهترین راه برای پیدا کردن شغل و مهاجرت به دانمارک از طریق کار بدون تسلط به زبان دانمارکی از طریق مشاغل مهندسی یا فن‌آوری قابل یافتن و استخدام شدن است. البته هرچه بیشتر در کار خود تخصص داشته باشید، بهتر است.

یافتن کار در دانمارک پیرو قانون اتحادیه اروپا است و به طبع اگر شخصی در این کشور یا کشور های اتحادیه اروپا برای یک شغل خاص وجود نداشته باشد این امکان برای سایر افراد خارج از این دو حالت فراهم است تا برای شغل مورد نظر برگزیده شوند.

برای کسانیکه که از طریق ویزا تحصیلی به مهاجرت به دانمارک رسیده اند نیز امکان کار داده خواهد شد. این موضوع در حین درخواست این نوع ویزا مطرح می شود و دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان کار 20 ساعت در هفته را در کنار تحصیل خواهند داشت. البته توصیه کلی برای دریافت امکان کار در دانمارک این است که ابتدا فرد برای ویزا تحصیلی اقدام کند و سپس به کار مشغول شود. برای دریافت ویزا دانمارک از طریق کار شما به مدارک نیاز خواهید داشت:

صورت حساب بانکی حداقل 6 ماهه

مجوز خروج از کارفرما

گواهی مالیات بر درآمد (ITR)

حتی برای دریافت ویزا کارآفرینی در این کشور نیز مدارک مذکور باید ارائه داده شوند.


v   انواع ویزای دانمارکی برای کار در این کشور

لیست مثبت: مشاغل زیادی در دانمارک وجود دارد که، در آن‌ها کمبود کارگر واجد شرایط وجود دارد. اگر در یکی از این مشاغل مهارتی دارید، می‌توانید در زمان بسیار کمی تحت برنامه لیست مثبت، یک مجوز کار و اقامت دانمارک را به دست آورید.

طرح محدود Pay: اگر پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای دانمارکی دارید که بیش از 375 هزار dkk (تقریباً ۵۵ هزار دلار آمریکا) می‌پردازد، برای کار و اجازه اقامت در دانمارک تحت برنامه محدود Pay قرار می گیرید، ضمنا کشور دانمارک امکان مهاجرت کادر درمان به این کشور را نی فراهم کرده است.


v   مهاجرت به دانمارک از راه سرمایه گذاری و کارآفرینی

سرمایه گذاری در جایگاه بعدی پس از مهاجرت تحصیلی و کاری محسوب می شود. امن بودن کشور دانمارک از لحاظ مالی مهم ترین دلیل بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری در آن به حساب می آیدمهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه گذاری شما را به اقامت دائم می رساند. این روش یکی از موارد تضمین شده برای مهاجرت محسوب می شود.

سرمایه گذاری در حوزه های مختلفی در این کشور رواج دارد و به همین دلیل عمده سرمایه گذاران ترجیح می دهند به سراغ سرمایه گذاری در این کشور بروند. برخی از حوزه هایی که می توانید در آنها سرمایه گذاری موفقی جهت مهاجرت به دانمارک داشته باشید شامل:

·       فناوری و اطلاعات

·       صنایع غذایی

·       علوم زندگی

·       انرژی های تجدید پذیر

و غیره هستند. با اینکه مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل همواره از توجه و توصیه بیشتری برخوردار است، اما امکان سرمایه گذاری در این کشور شما را به مقصود هر چه بهترتان نزدیک می کند. از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزا سرمایه گذاری موارد زیر هستند:

·       صورت حساب بانکی حداقل 6 ماهه

·       گواهی مالیات بر درآمد (ITR)

سرمایه گذاری در دانمارک همچنین از طریق کارآفرینی در حوزه های نامبرده نیز رواج دارد و شما برای تکمیل درخواست خود باید مدارک عمومی ذکر شده در ابتدای این مطلب را به همراه مدارک نامبرده در این بخش ارائه نمایید. گروه هاجرتی اپلای من

 

 

 

تحصیل در اسپانیا

دانستنی های لازم در مورد تحصیل در اسپانیا

اسپانیا با داشتن دانشگاه هایی مانند دانشگاه های مادرید و بارسلونا و والنسیا که رنکینگ جهانی آن ها زیر 550 است و از طرفی دیگر هزینه کم زندگی در اسپانیا و در صورت بورس شدن، هزینه ناچیز دانشگاه ها، دانشجویان زیادی را به خود جذب کرده است.

معرفی کشور اسپانیا

اسپانیا دارای مردمی یکپارچه است و عضو اتحادیه اروپا است. اسپانیا در جنوب غربی در شبه جزیره ی ایبری قرار دارد. سرزمین اصلی اسپانیا از جنوب و شرق با دریای مدیترانه و جبل الطارق، از شمال و شمال شرق با فرانسه، آندورا و خلیج بیسکای و از غرب و شمال غرب با پرتغال و اقیانوس اطلس هم مرز است. طولانی ترین مرز یکپارچه در اتحادیه اروپا، مرز اسپانیا با پرتغال (به طول ۲۱۲۱ کیلومتر) است.

اسپانیا کشوری بسیار پیشرفته است و از نظر قدرت در اقتصاد نهمین کشور در جهان و پنجمین کشور در اروپا است و همین امر یکی از مزیت هایی که تحصیل در اسپانیا به گزینه ای مناسب تبدیل میکند . اسپانیا از نظر تولید روغن زیتون رتبه یک در جهان را دارد. اسپانیا در سال 1891 به لیست کشورهای اتحادیه اروپا پیوسته است.

اسپانیا طبق قانون اساسی به 17 ایالت مستقل تقسیم شده است. هریک از هفده ایالت ذکر شده یک مجلس ایالتی و یک دولت محلی دارد.. پایتخت اسپانیا شهر مادرید است، زبان رسمی این کشور اسپانیایی و شهرهای مهم آن بارسلون، سویا، مالاگا، گرانادا، ثاراکوثا، تولد، سان سبستیان، سویا، والنسیا و بیلبائو است.

نظام آموزشی و شرایط تحصیل در اسپانیا

تحصیلات تکمیلی در اسپانیا از 2 مقطع کارشناسی ارشد (1-2 سال) و دکترا (3 سال) تشکیل شده است. در کنار تحصیل در دانشگاه با هزینه دولت اسپانیا کلاس های رایگان زبان اسپانیایی برای دانشجویانی که خواهان تحصیل در اسپانیا میباشند تشکیل می گردد. فراگیری زبان اسپانیایی برای افرادی که مایل به دریافت اقامت هستند ضروری نمی باشد ولی برای آشنا شدن با محیط جدید و زبان اسپانیایی و ورود به بازار کار یاد گرفتن زبان اسپانیایی بسیار موثر است.

امکان پذیرش در مقطع کارشناسی با توجه به قوانین سفارت اسپانیا در تهران تنها در دوره هایی امکان پذیر می باشد که دوره به زبان اسپانیایی ارائه شود. جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان عموما 2 مرتبه در سال امکان اقدام کردن وجود دارد که مربوط به ترم ژانویه و ترم سپتامبر می شود. معمولا در ترم سپتامبر دانشگاه ها تعداد رشته های بیشتری ارائه می کنند. فرایند پذیرش معمولا بین 3 تا 4 ماه به طول می کشد.

به چه علت ما تحصیل در اسپانیا را پیشنهاد میکنیم؟

تحصیل در اسپانیا به دلیل اینکه در شهرهایی مانند مادرید و بارسلونا و والنسیا دانشگاه هایی با رنکینگ جهانی زیر 550 دارد یکی از بهترین انتخاب های دانشجویان  سراسر دنیا است. تحصیل در این دانشگاه ها با مزایایی که نسبت به تحصیل در دیگر دانشگاه‌های اروپا دارد باعث محبوبیت دوچندان آنها شده است که بی شک مهمترین آن شهریه ناچیز تحصیلات (در صورت بورس شدن) در مقایسه با دیگر کشورهای تراز اول جهان می باشد.


هزینه های تحصیل در اسپانیا

اسپانیا عضو اتحادیه اروپا و همچنین جز کشورهای عضو پیمان شنگن میباشد و از نظر سطح امکانات رفاهی و کیفیت زندگی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و همچنین مردمان این کشور از نظر خوشگذرانی جز اولین کشور ها می باشند و این کشور جزو مرفه ترین و با امنیت ترین کشور های اروپایی و حتی در سطح جهانی می باشد و اگر شما ویزای دانشجویی در این کشور را دریافت نمایید دیگر نیازی نیست که برای رفتن به سایر کشور های اروپایی به اخذ ویزا و کنترل گذرنامه اقدام نمایید و به راحتی میتوانید به اکثر کشور های اروپایی سفر نمایید.

برای تحصیل در اسپانیا باید یک شهر را برای اقامت برگزید ، برای تحصیل در اسپانیا یکی از شهر های یکی بسیار خود نمایی میکند بارسلونا میباشد . با توجه به اینکه بارسلونا شهری کاملا پیشرفته و تکامل یافته و در عین حال توریستی میباشد اما هزینه زندگی در این شهر در مقایسه با سایر کشور های اروپایی و شهرهای پیشرفته موجود در این کشورها بسیار مقرون به صرفه و پایین می باشد. یک اتاق در منطقه خوب بارسلونا که همان منطقه دانشگاهی میباشد (300-250 یورو در ماه) به همراه هزینه آب و برق و گاز است. هزینه خوراک و پوشاک بطور متوسط برای هر نفر ماهیانه 200-150 یورو می‌باشد.

برای اینکه یه نفر به راحتی بتواند در شهری مانند بارسلونا زندگی نماید ُ شهری که از نظر سطح رفاه و آسایش و تکنولوژی در سطح بالایی است به 500 یورو نیاز دارد.

دانشجویانی که در این کشور مشغول به کار هستند میتواند در تایم آزاد و خارج از دانشگاه به کار مشغول شوند و حقوق متوسط برای کارهای پاره وقت (4 ساعت در روز به غیر از شنبه و یکشنبه که تعطیل است) ماهیانه 600 یورو می‌باشد و هیچ مشکل قانونی برای کار دانشجویان مقیم این کشور وجود ندارد.