گروه مهاجرتی اپلای من

اعزام دانشجو به کشور های مطرح جهان

گروه مهاجرتی اپلای من

اعزام دانشجو به کشور های مطرح جهان

مهاجرت به کانادا

راهنمای دریافت انواع اقامت کانادا

کشور کانادا که در شمال کشور آمریکا واقع شده است دومین کشور بزرگ جهان به شمار می رود. به دلیل تنوع فرهنگی در این کشور سالیانه تعداد بیشماری مهاجر به این کشور مهاجرت می کنند. هزینه های تحصیلی در این کشور نسبت به کشور های انگلستان، استرالیا و امریکا به مراتب کمتر بوده و شرایط بهتری را دارا می باشد.

کشور کانادا دومین کشور بزرگ جهان می باشد که در شمال قاره آمریکا واقع شده است. این کشور از سمت شمال به اقیانوس منجمد شمالی و از دیگر جهت ها به اقیانوس آرام، اقیانوس اطلس و کشور آمریکا متصل است. برای اقامت کانادا و مهاجرت و تحصیل در کانادا باید برنامه های گوناگونی را پی بگیرید. در ابتدا ما به شناخت این کشور پهناور می پردازیم.

می توانیم از نظر مساحتی کشور کانادا را دقیقا 6 برابر کشور ایران بدانیم. کانادا به 10 استان تقسیم می شود و سه قلمرو دارد. مهمترین مرکز این کشور که از لحاظ اقتصادی و سیاسی استقلال دارد، استان انتاریو است. شهرهای تورنتو و اتاوا در این استان واقع هستند. جمعیت این کشور طبق آمار چیزی معادل با سی وسه میلیون و ششصد هزار نفر می باشد. کشور کانادا دارای حکومتی فدرال بوده و مسئولیت قدرتی این کشور بین دولت های استانی و دولت های مرکزی تقسیم شده است.

کانادا را می توانیم یکی از ثروتمند ترین کشور های جهان به شمار آوریم. زیرا از نظر اقتصادی تنوع گوناگونی دارد. این کشور از نظر تولیدات در بین 10 کشور برتر جهان جای دارد و بزرگترین شرکتهای تولیدی آن در استان کبک و انتاریو واقع شده است. کشور کانادا به تولید موادغذایی، کاغذ، تولیدات فلزی، نفت، چوب و صنایع شیمیایی مبادرت می ورزد.

بررسی راه های مهاجرت به کانادا

برای این که بتوانید به کشور کانادا مهاجرت نمایید باید برخی شرایط را دارا باشید. شما می توانید با اخذ پیشنهاد کاری در کانادا به این کشور مهاجرت نمایید و اقامت کانادا را دریافت کنید. روش دیگر برای مهاجرت به کانادا استفاده از روش تخصص فدرال می باشد. در این روش کسانی که دارای تحصیلات عالی بوده و سابقه ی کار بیش از یک سال دارند می توانند با اخذ ویزای تخصص فدرال اقدام به مهاجرت و زندگی در کانادا نمایند.

روش های بسیار زیاد دیگری برای مهاجرت و تحصیل در کانادا و اخذ ویزای کانادا وجود دارد که ما به صورت اختصاری در اینجا آنها را بیان می کنیم. از جمله، مهاجرت به کانادا از روش سرمایه گذاری، روش خود اشتغالی، روش تخصصی، روش خویشاوندی، روش کارآفرینی و


مهاجرت به کانادا از راه تحصیل در این کشور

یکی از بهترین و سریع ترین راه های مهاجرت به کانادا ، مهاجرت از طریق تحصیل در این کشور است. برای تحصیل در کانادا باید شهریه پرداخت نمایید. این شهریه در مقایسه با کشورهایی همچون نیوزیلند، استرالیا و انگلیس به مراتب پایین تر بوده و حتی علاوه بر این بورسیه نیز تعلق می گیرد. مخصوصا برای دانشجویان برتری که پرونده ی تحصیلی مثبتی دارند را برای تحصیل در کانادا بورسیه می کنند. این بورسیه ها هزینه های تحصیل در کانادا را کاهش می دهد.

شهریه دانشجویان بین المللی کانادا میانگین معادل 12000 تا 20000 دلار برای هر سال می باشد. شهریه ی دانشجویان کانادایی در هر سال چیزی معادل 3000 تا 5000 دلار می باشد و دانشجویانی که در استان کبک دانشجو هستند شهریه ای برابر 1000 تا 3000 دلار در سال دارند. کشور کانادا برای تحصیل در این کشور به دانشجویان خود شهریه کانادایی اعطا می کند. این شهریه مختص به افرادی است که اقامت دائم کانادا را دارند و یا دانشجویان بین المللی هستند که واجد شرایط اخذ شهریه می باشند.

کسانی که پناهنده ی کشور کانادا شده اند نیز برای تحصیل در کانادا کمک هزینه پرداخت شهریه دریافت می کنند. هزینه ی زندگی در کانادا در ماه مبلغی معادل 700 تا 1000 دلار است و شهریه تحصیل در کانادا معادل 12000 تا 20000 در سال می باشد.

دانشگاه های ممتاز در کشور کانادا

کانادا جزء برترین کشورهای دنیا است که دارای دانشگاه های معتبری برای ادامه تحصیل می باشد که این دانشگاه ها از نظر وزارت علوم کشور ایران نیز مورد تایید هستند و همین امر باعث شده تا تحصیل در کانادا برای متقاضیان مهاجرت به کانادا محبوب شود. از جمله ی این دانشگاه ها می توانیم به دانشگاه دالهاوزی، دانشگاه لاوال، دانشگاه مک گیل، دانشگاه کوئینز، دانشگاه تورنتو، دانشگاه ویکتوریا، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه سایمن فریزر، دانشگاه مک مستر، دانشگاه بریتیش کلمبیا و اشاره نمود.


مهاجرت به کانادا از راه کار در این کشور

روش دیگر برای اخذ اقامت از طریق ویزای کاری کانادا می باشد. از آنجایی که کانادا کشور پهناور و پیشرفته ای است، می تواند در کسب شغل مناسب برای شما امتیاز بزرگی محسوب شود. شما می توانید با اخذ ویزای کاری کانادا از طرف شرکت های مربوطه خود در ایران، به این کشور مهاجرت نمایید.

فقط کافیست از یکی از شرکت های کشور کانادا دعوت نامه ی شغلی دریافت نمایید. این دعوتنامه می تواند شما را در اخذ ویزای کاری کانادا یاری نماید. معمولا افرادی که در شرکت های نفتی مشغول به کار هستند به دلیل شغل حساس خود راحت تر می توانند به اخذ ویزای کاری مبادرت ورزند و اقدام به مهاجرت نمایند.

سیستم ورود سریع Express entry چیست؟

یک سیستم جدید برای انتخاب افراد جهت مهاجرت به کانادا می باشد که بر اساس امتیاز بندی فعالیت کرده و متقاضیان را بر اساس مهارت و توانایی ها امتیاز بندی میکند.در این سیستم از متقاضیانی که امتیازات قابل قبول دریافت کرده اند دعوت میشود تا اقامت دائم کانادا دریافت کنند.

معیار های امتیاز بندی در سیستم ورود سریع Express entry چیست؟

سیستم ورود سریع دو مرحله امتیاز دهی دارد که افراد پس از قبولی مرحله اول وارد مرحله دوم میشوند.

مرحله اول

در این مرحله متقاضی مهاجرت به کانادا باید 67 امتیاز از 100 امتیاز به دست آورد تا واجد شرایط برای ورود به مرحله دوم شود.در این مرحله 6 معیار برای امتیاز دهی وجود دارد:

مهارت در زبان انگلیسی و فرانسه که حداکثر میتواند 28 امتیاز داشته باشد.امتیاز دهی بر اساس مهارت های خواندن، نوشتن ، گوش دادن و صحبت کردن انجام میگیرد.نکته مهم این است که داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه برای ورود به این سیستم الزامی است.یعنی حتی اگر بدون مدرک زبان هم امتیازات لازم را دریافت کنید واجد شرایط شناخته نخواهید شد.

تحصیلات میتواند حداکثر 25 امتیاز داشته باشد.برای دریافت امتیاز در این بخش مدرک تحصیلی شما باید توسط موسسات مورد تایید دولت کانادا ارزیابی و معادل سازی بشود و یا مدرک کانادایی داشته باشید.در این بخش مدرک دکتری در بالاتری سطح 25 امتیاز داشته و دیپلم در پایین ترین سطح 5 امتیاز دارد.

سابقه کاری حداکثر 15 امتیاز قابل دریافت دارد.تجربه کاری باید به صورت تمام وقت (حداقل 30 ساعت در هفته) یا معادل آن باشد و بابت آن دستمزد دریافت کرده باشید که به این معناست که کار های داوطلبانه قابل قبول نیست.

سن که میتواند برای متقاضی تا 12 امتیاز دریافت کند.امتیاز این بخش در بالاترین حالت 12 امتیاز برای افراد 18 تا 35 سال می باشد.

دریافت پیشنهاد کاری قبل از اقدام برای ثبت نام میتواند 10 امتیاز داشته باشد.این کار باید تمام وقت باشد و در سطح 0 ، A یا B  قرار داشته باشد.

سازگار پذیری که شامل امتیازاتی مربوط به خودتان مانند تحصیلات یا سابقه کار قبلی در کانادا می باشد و یا اگر متاهل هستید مربوط به توانایی های همسرتان مانند مهارت زبان و یا داشتن اقوام در کانادا می باشد که حداکثر 10 امتیاز دارد.

مرحله دوم

بعد از کسب امتیاز قبولی در مرحله اول وارد مرحله دوم که استخر نام دارد میشوید.در این مرحله متقاضی میتواند تا 1200 امتیاز دریافت کند از این 1200 امتیاز 600 امتیاز مربوط به داشتن پیشنهاد کاری توسط کارفرمای کانادایی میباشد و 600 امتیاز دیگر مربوط به عوامل شخصی است.متقاضیان این مرحله بر اساس امتیاز دسته بندی میشوند و در 25 نوبت در یکسال به ترتیب از بیشترین امتیاز برای آن ها دعوت نامه اقامت دائم صادر میشود.متقاضیانی که بعد از یکسال دعوت نامه دریافت نکردند میتوانند سال بعد دوباره ثبت نام کنند.

در این بخش در صورتی که فرد متقاضی مهاجرت به کانادا متأهل باشد میتواند امتیاز بیشتری بر اساس توانایی های همسر خود کسب کند.معیار های این بخش برای 600 امتیاز فردی شامل سه دسته میباشد:

1- معیار های اصلی انسانی شامل سن ، تحصیلات ، زبان و تجربه کاری کانادایی

2- معیار های امتیاز گیرنده همسر متقاضی شامل مهارت زبان ، تحصیلات و تجریه کار کانادایی

3- معیار های مهارتی که شامل مدرک بالاتر از لیسانس و سطح زبان خوب سابقه کاری و مدارک مهارت تجارت می باشد.

در مقاله ای دیگر ریز امتیازات معیار ها را بررسی میکنیم.


مشاغل مورد قبول این طرح چیست؟

اداره مهاجرت کانادا برای سهولت در شناسایی مشاغل مهاجرتی از یک کد NOC استفاده میکند. NOC های سطح صفر ، A  و B  شامل سیستم بالا میشوند:

مشاغل سطح 0 شامل : مشاغل مدیریتی مانند مدیریت رستوران ، معادن ، کارگاه ها و

مشاغل سطح A شامل : مشاغل حرفه ای که نیاز به مدرک دانشگاهی دارند مانند پزشکی ، معماری ، الکترونیک و

مشاغل سطح B شامل : مشاغلی که نیاز به مدرک دیپلم همان رشته یا کارآموزی و سابقه کار دارند مانند سرآشپزی ، آرایشگری ، لوله کشی و

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد