گروه مهاجرتی اپلای من

اعزام دانشجو به کشور های مطرح جهان

گروه مهاجرتی اپلای من

اعزام دانشجو به کشور های مطرح جهان

تحصیل در کانادا

راهنمای تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا امروزه مورد توجه متقاضیان بسیاری از سراسر دنیاست. این کشور با یک سیستم آموزشی قدرتمند و بسیار یکپارچه و منظم می تواند یکی از بهترین اهداف برای تحصیل در این کشور باشد. سیستم های آموزشی و تحصیل در کانادا در انواع استان ها ممکن است کمی متفاوت باشد اما مهم قدرت و یکپارچگی است که همه شهر های کانادا از آن برخوردارند .تحصیل در کانادا یکی از گزینه های جذابی است که همیشه در گوشه ذهن دانشجویانی که بهدنبال تحصیل در خارج از کشور هستند وجود دارد. چراکه کشور کانادا هم شرایط اقتصادی و اجتماعی خوبی برای مهاجران دارد و هم یکی از بهترین کشورها برای زندگی است. همچنین برخی از بهترین دانشگاههای جهان در این کشور قرار دارند. تجربه تحصیل در کانادا برای بسیاری از افراد تجربه مثبتی بوده و همین باعث شده آن را به دیگران نیز پیشنهاد دهند.

بسیاری از کسانی که میخواهند مهاجرت تحصیلی کنند؛ بهدنبال تحصیل رایگان در کانادا و به کمک بورسیه هستند. در این خصوص باید قبل از هر اقدامی اطلاعات کافی را درباره تحصیل در کشور کانادا بهدست آورید. این مطلب میتواند شما را تا حد زیادی راهنمایی کند.

شرایط تحصیل در کانادا

اگر قصد دارید در کشور کانادا ادامه تحصیل دهید ابتدا باید مشخص کنید تحصیل در کدام مقطع تحصیلی مورد نظرتان است. مثلا تحصیل در کانادا در مقطع دکترا با مقاطع لیسانس و فوق لیسانس متفاوت است که در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. در مورد شرایط تحصیل در کانادا چند فاکتور از همه اهمیت بالاتری دارد.

اول نداشتن سوسابقه است. مورد دوم داشتن تمکن مالی مناسب یا کسی که بتواند از نظر مالی شما را در دوران تحصیل در کانادا ساپورت کند. داشتن مدرک قابل قبول زبان شرط لازم سوم است و در پایان اینکه اگر شما یک رزومه یا کارنامه قابل قبول درسی در ایران داشته باشید، کارتان برای اخذ پذیرش تحصیلی راحتتر خواهد شد.


مقاطع تحصیلی در کشور کانادا

بهطور کلی میتوان مقاطع تحصیلی در کانادا به دو دسته مقاطع قبل از ورود به دانشگاه یعنی دبستان، راهنمایی و دبیرستان و مقاطع بعد از ورود به دانشگاه یعنی کارشناسی، ارشد و دکترا تقسیم کرد. برای مورد اول نیازی به مدرک زبان نیست. درصورتی که سنتان زیر 18سال باشد، میتوانید در یک موسسه و کالج معتبر به تحصیل بپردازید. اما اگر بالای 18سال هستید و قصد دارید برای تجربه تحصیل در کانادا وارد یکی از دانشگاههای این کشور شوید، حتما باید مدرک زبان داشته باشید. به جز این موارد شما می توانید در یکی از کالجهای معتبر کانادا هم تحصیل کنید و یک مدرک کاربردی بگیرید.

کالج

دوره های کالج در کشور کانادا با استقبال بسیار زیاد، یکی از پرجمعیت ترین دوره های پس از اتمام دبیرستان در این کشور است.

راه یابی به دوره های کالج نسبت به دانشگاه شرایط آسان تر و قیمت مناسب تری دارد، ولی برای اخذ ویزای تحصیلی کمی پر ریسک بوده و باید با احتساب تمامی جوانب انتخاب این کالج ها را برگزید.

در این ایام مردم بیشتر به موسسات و کالج ها می روند، چون با هزینه های کمتر، دوره های کوتاه مدت تر و سریع تر وارد شدن به بازار، دارای خصوصیات بهتری است. اگر شما هم قصد ثبت نام در موسسات فنی و کالج ها را دارید با مشاوران گروه مهاجرتی اپلای من تماس حاصل نمایید .

دوره کارشناسی یا لیسانس در کانادا

این دوره بین 3 تا 4 سال بهطول میانجامد. برای اینکه در یکی از دانشگاههای کانادا پذیرش بگیرید، باید در درجه اول مدرک دیپلم داشته باشید. در مرحله ی بعدی باید مدرک زبان انگلیسی معتبر ارائه دهید. معمولا رشتههای کارشناسی در 3 ترم در طول سال ارائه می شوند که ترم سوم ترم تابستانی است.

دوره لیسانس در کانادا در تمامی استان های این کشور به جز استان کبک  پس از ۱۲ سال که همان دوران دبیرستان است آغاز می شود. در استان کبک این دوره پس از ۱۱ سال دبیرستان آغاز می شود.

دوره کارشناسی ارشد در کانادا

این دوره نیز معولا بین 1 تا 2 سال طول خواهد کشید. معمولا هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی کمتر است، اما باید به این نکته توجه کنید که برای تحصیل در این مقطع حتما باید مدرک زبان با نمره بالای 6.5 یا 6 داشته باشید. به جز مدرک زبان برای اخذ پذیرش در این مقطع به مدارکی از قبیل مدرک کارشناسی، انگیزه نامه، توصیه نامه اساتید دانشگاه (حداقل 2 مورد)، رزومه تحصیلی و ریز نمرات با معدل بالای 15، سابقه کاری مرتبط با رشته و مقالات علمی، و در بعضی موارد مدرک  آزمون‌های بین‌المللی GMAT و یا GRE و تاییدیه پرداخت هزینه پذیرش نیاز است.

دوره دکتری در کانادا

 این دوره که بین ۳ الی ۵ سال طول می کشد شامل ۱ پروژه میشود که دانشجویان دکترا باید آن را دنبال کنند. بیشترین پروژه ها توسط کمپانی ها و شرکت های بزرگ اسپانسر شده اند به همین دلیل بیشتر اساتید و پروفسور ها به دانشجویان کمک تحصیل اهدا می کنند .

پیش نیاز اخذ پذیرش دکترا در کانادا : داشتن مدرک لیسانس و  فوق لیسانس با معدل بالای ۱۴، داشتن مدرک آیلتس ۶ یا 6.5. در برخی رشته های مهندسی بدون مدرک زبان کار را میتوان آغاز کرد. پذیرش دوره دکتری در کانادا نیازمند رزومه علمی قوی میباشد. در صورتی که سطح زبان انگلیسی و فرانسوی ضعیف دارید و رزومه علمی مناسبی ندارید ( مقالات معتبر)، امکان پذیرش دوره دکتری در کانادا برای شما وجود نخواهد داشت.

دانشگاه های کانادا

در کشور کانادا دانشگاههای معتبرزیادی وجود دارد که حتی برخی از آنها در رده دانشگاههای برتر جهان قرار میگیرند. آخرین رده بندی سازمان کیو اس (QS) نشان میدهد 26 دانشگاه از کانادا جزو برترین دانشگاههای جهان هستند. همچنین این مساله که مدرک دانشگاههای کانادا در تمام جهان معتبر است نیز، طرفداران تحصیل در این کشور را بیش از پیش کرده است.

در ادامه به معرفی برخی از مهمترین دانشگاههای کانادا چه از نظر کسانی که تجربه تحصیل در کانادا را دارند چه از نظر رتبه بندیها خواهیم پرداخت.

دانشگاه تورنتو یکی از دانشگاههای برتر کاناداست که در لیست دانشگاههای برتر جهان نیز قرار دارد. دانشگاه بعدی که بسیاری آن را بهترین دانشگاه کانادا میدانند دانشگاه مک گیل نام دارد که این دانشگاه در شهر مونترال، یکی از دانشجوپذیرترین شهرهای جهان قرار گرفته استدانشگاههای آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مونترال، مک مستر، واترلو، وسترن و کلگری نیز از دیگر دانشگاههای برتر کشور کانادا هستند.


پذیرش تحصیلی در کانادا

مراحل پذیرش تحصیلی در یکی از دانشگاهها و یکی از مقاطع کانادا به این صورت است که ابتدا رشته، دانشگاه و شهر مورد نظر خود را انتخاب کرده و پس از آن برای اخذ پذیرش اقدام می کنید. قبل از هر چیز باید اطلاعات کافی درباره نحوه اخذ پذیرش را به دست بیاورید. بهطورکلی باید یک پاسپورت معتبر، مدرک زبان با نمرههایی که در بالا به آن اشاره شد (انگلیسی یا فرانسه)، تمکن و مدارک مالی معتبر، رزومه درسی خوب و تاییدیه پرداخت هزینه دپارتمان پذیرش دانشگاه نیاز دارید. پس از اینکه دانشگاه موردنظر مدارکتان را بررسی کرد در صورت تایید، نامه تاییدیه برایتان میفرستد تا بتوانید کارهای بعدی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا را پیگیری کنید.


 مدرک زبان برای ویزای تحصیلی کانادا

در مورد مدرک زبان در بالا توضیحاتی ارائه شد. کسانی که تجربه تحصیل در کانادا را دارند میدانند که مدرک زبان در دانشگاههای کانادا باید یا مدرک زبان انگلیسی و یا مدرک زبان فرانسه برای برخی دانشگاهها باشد. برای مقطع کارشناسی نمره زبانتان باید بالای 6 و برای مقطع کارشناسی ارشد بالای 6.5 و دوره دکترا باید بالای 7 باشد.

هزینه تحصیل در کانادا

شهریه تحصیل در کانادا

 هزینه تحصیل در کانادا  قیمت نسبتا پایین تری نسبت به برخی کشورهای اروپا و یا آمریکا، انگلیس، استرالیا و نیوزیلند دارد. در نتیجه اگر شما قصد ادامه تحصیل در یکی از کشورهای انگلیسی زبان را داشته باشید، کشور کانادا یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود.

کانادا دانشجویان بین المللی و همچنین دانشجویان داخلی را ، در مقاطع دکتری یا در مورادی کارشنای ارشد بورسیه می کند. این بورسیه و کمک هزینه به صورتی است که هزینه های تحصیل را به صورت چشمگیری کاهش می دهد. این بورسیه ها موارد زیادی دارند که اکثراً برای دانشجویان برتر از لحاظ تحصیلی و نمره زبان طراحی شدند. همچنین این بورسیه ها اکثراً برای مقاطع فوق لیسانس و بالاتر می باشد. اما برای مقطع لیسانس نیز تعدادی بورسیه وجود دارد که می تواند هزینه تحصیل را به صورت چشمگیری کاهش داد.

شهریه تحصیلی دانشجویان بین المللی در کانادا سالانه میانگین 12 هزار تا 25 هزار دلار می باشد. شهریه دانشجویان کانادایی نیز سالانه میانگین3.000 تا 5.000 دلار می باشد.

چند نکته را باید در این محاسبه در نظر گرفت. اول اینکه بسته به رشته و مقطع تحصیلی هزینهها متفاوت است. مثلا هزینه تحصیل در رشتههای علوم انسانی در مقطه کارشناسی ارشد حدود 13 هزار دلار در سال است درحالی که هزینه تحصیل در همین رشتهها در دوره کارشناسی چیزی حدود 27 هزار دلار در نظر گرفته می شود.

بهتر است قبل از اینکه برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید لیستی از هزینه ها آماده کرده و ببینید آیا میتوانید این هزینهها را پرداخت کنید.


خلاصه هزینه تحصیل در کانادا

هزینه زندگی در کانادا شامل شهرهای کوچک و همچنین شهرهای بزرگ است که هزینه زندگی در هر کدام از آنها با دیگری متفاوت است. در شهر های کوچک به دلیل شانس کمی یافتن کار و همچنین درآمد کمتر و همچنین فرصت های شغلی و دانشجویی به مراتب کمتر نسبت به شهرهای بزرگ هزینه زندگی در آنها نیز نسبت به شهرهای بزرگ کمتر و پایین تر است. اما باید توجه داشت که به صورت میانگین، هزینه زندگی بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار در ماه برای هر نفر است.


تحصیل در رشته های پزشکی

تحصیل پزشکی در کانادا

رقابت برای ورود به دانشکده پزشکی در کانادا بسیار شدید است. بنابراین متقاضیان باید اطمینان حاصل کنند که بطور کامل شرایط ورود به دانشگاه مورد نظر را دارا می باشند. متقاضی باید برای ورود به دانشگاه مدرک کارشناسی یا معادل آن را داشته باشد که شامل کارشناسی شیمی ، کارشناسی زیست و رشته های مرتبط به آن است. همین طور متقاضی می بایست در آزمون پزشکی هم شرکت کند. در کانادا ١٧ دانشگاه دوره های پزشکی را ارائه می دهند که شامل داروسازی و دندان پزشکی نیز هست.
یکی از پیش شرط های ورود به دوره ی پزشکی در کانادا شرکت در آزمون ام کت (آزمون پذیرش دانشگاه پزشکی) و گذراندن آن است. بسیاری از متقاضیان رشته های پزشکی در کانادا به علت رقابت شدید و ظرفیت محدود دانشگاه های کانادا به گذراندن دوره های پزشکی در کشورهای اروپایی و آمریکایی روی آورده اند
فهرست زیر شامل اسامی دانشگاه های کشور کانادا است که دوره های پزشکی را ارائه می دهند:

دانشگاه اتاوا و دانشگاه آلبرتا دانشگاه بریتیش کلمبیا دانشگاه تورنتو دانشگاه دالهاوزی دانشگاه ساسکاچوان دانشگاه شربروک دانشگاه کلگری _ دانشگاه کوئینز دانشگاه لاوال دانشگاه لیکهد دانشگاه مانیتوبا دانشگاه مک مستر دانشگاه مگیل دانشگاه مموریال دانشگاه مونترال و دانشگاه وسترن .

علاقه مندان به تحصیل در رشته های پزشکی در کانادا می توانند از طریق مشاوره با گروه مهاجرتی اپلای من به بهترین روش در دانشگاه های کانادا پذیرفته شوند. گروه مهاجرتی اپلای من می تواند بهترین مشاور شما در پذیرش دوره های پزشکی باشد. با اخذ پذیرش و دریافت مدرک کارشناسی در کانادا برای امتحان ورودی پزشکی در کانادا آماده خواهید شد و پس از اخذ مدرک کارشناسی به راحتی خواهید توانست اقامت دائم در کانادا را دریافت کرده و وارد دوره پزشکی شوید

تحصیل در رشته پرستاری در کانادا

در کشور کانادا ورود به دوره پرستاری در مقطع کارشناسی عموماً همانند دوره های عادی می باشد. با این حال دانشگاه های استان های مختلف در کانادا برای پذیرش متقاضی در مقطع فوق لیسانس و دکترای پرستاری شرایطی دارند. به این صورت که قبل از ارائه درخواست پذیرش دوره ی پرستاری متقاضی باید از انجمن پرستاری آن استان در مورد مدرک تحصیلی خود تاییدیه دریافت کند و یا اینکه عضو ثبت نام شده ی انجمن پرستاران کانادا باشد و سابقه ی کار متقاضی باید بین ١ تا ٢ سال باشد.

دوره های آمادگی پرستاری نیز در بعضی از دانشگاه ها برگزار می گردد و به این ترتیب متقاضی می تواند دروس پیش نیاز را بگذراند. از طرف دیگر می توان در کالج های کانادا هم در رشته ی پرستاری ادامه ی تحصیل داد.

در کشور کانادا برای ورود به حرفه ی پرستاری فرد باید عضو سازمان نظام پرستاری کانادا شده باشد و یا در فرآیند ثبت نام در سازمان مذکور قرار گرفته باشد که استان کِبِک از این قانون مستثنی می باشد. برای فعالیت در استان  کِبِک به عنوان پرستار باید در نظام پرستاری کِبِک عضو شوید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به بخش عضویت در نظام پرستاری کِبِک مراجعه نموده و اطلاعات بیشتری به دست آورید.

با مشاوره ی گروه مهاجرتی اپلای من می توانید به بهترین روش به تحصیل در رشته ی پرستاری در کانادا بپردازید. این شرکت کمک خواهد کرد تا برای دوره های مرتبط پرستاری پذیرش دریافت کنید و علاوه بر دریافت مدرک در رشته های مرتبط برای آزمون ورودی پرستاری در کانادا آماده شوید و پس از اینکه مدرک لیسانس را دریافت نمودید به دوره ی پرستاری وارد شوید.

 

بورسیه تحصیلی کانادا

متقاضیان عزیز باید این نکته را بدانند که جهت استفاده از بورسیه تحصیلی کانادا بسیاری از دانشگاه‌های این کشور برنامه های کمک تحصیلی و بورس متنوعی را برای دانشجویان خارجی دارا هستند و پی بردن و شناخت این بورسیه ها میتواند کمک شایانی به شما برای اخذ این بورسیه ها و شناخت مدل های مختلف بورسیه تحصیل در کانادا بکنند.

عواملی برای دریافت بورسیه های تحصیلی موثر هستند، که میتوان آنها را صلاحیت های علمی مانند معدل بالا مقاله و نمره زبان انگلیسی دانست، که هرچه نمره ی شما در این مدرک بالاتر باشد امکان دریافت بورسیه بیشتر خواهد بود.

برای دریافت بورسیه ها شما می توانید با گروه مهاجرتی اپلای من تماس گرفته و شرایط خود را برای اخذ انواع و اقسام بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی بررسی نمایید.

 جهت دریافت بورسیه تحصیلی شما متقاضیان عزیز می توانید ابتدا با ارسال رزومه تحصیلی خود برای گروه مهاجرتی اپلای من و بررسی کامل و ارزیابی دقیق توسط این گروه کاملاً با تجربه و با کیفیت خود را برای دریافت بورسیه تحصیلی آماده کنید رزومه شما باید به تمامی دوره هایی که گذراندید هم چنین معدل هر دوره اشاره داشته باشد.

همچنین شما می توانید مقالاتی را که تاکنون انجام داده اید و به همراه نمره های زبان انگلیسی برای ما ارسال کنید تا بتوانیم هر چه سریعتر شما را به اخذ کامل بورسیه تحصیلی کانادا برسانیم.


کار همزمان با تحصیل در کانادا

کار دانشجویی در محیط دانشگاه

اجازه کار دانشجویی برای کسانی که با ویزای تحصیلی به کانادا رفتهاند وجود دارد. این امر به شما در تجربه کسب کردن و تامین بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل شما کمک خواهد کرد. همچنین اگر بخواهید پس از تحصیل نیز در این کشور بمانید کارتان را راحت میکند. دانشجویان اجازه دارند به‌طور پاره وقت حداقل 20 ساعت در هفته کار کنند و همچنین در وقفههای بین دو ترم نیز میتوانند بهطور تمام وقت کار کنند. هر چند قبل از اخذ ویزا دولت کانادا توانایی تمکن مالی شما را بهدقت بررسی خواهد کرد.

باید توجه داشت که، برای کار دانشجویی باید سین نامبر داشته باشید. اگر این شماره را ندارید میتوانید با مشورت با گروه مهاجرتی اپلای من تماس گرفته تا ما شما را در این امر یاری کنیم. توجه داشته باشید که پس از شروع کار در کانادا تنها سه روز مهلت دارید که این شماره را به اداره مهاجرت و شهروندی کانادا اعلام کنید.

ثبت نام برای دریافت شماره کاملا رایگان بوده و هزینه ای در بر ندارد این شماره به همراه جمله‌ای بر روی ویزای دانشجویی شما نوشته خواهد شد .

کار دانشجویی در خارج از محیط دانشگاه

اگر دانشجوی تمام وقت باشید و دارای ویزای تحصیلی معتبر  هم باشید، باید در نظر داشته باشید که قانونی از تاریخ ۱ جون سال ۲۰۱۴ میلادی تصویب شده است که دانشجویان می توانند هفته ای ۲۰ ساعت در هفته در زمان هایی که درس ندارند در خارج از دانشگاه کار کنند. توجه داشته باشید که برای این کار شما مانند کار دانشجویی در محیط دانشگاه نیاز به سین نامبر دارید و اگر ندارید حتما باید برای دریافت آن اقدام کنید.

ویزای تحصیلی کانادا

درخواست برای ویزای تحصیلی تنها پس از اخذ پذیرش از دانشگاه موردنظر امکانپذیر است. نکته قابل توجه این است که امکان دریافت نامه پذیرش تنها از سوی موسساتی وجود دارد که دولت کانادا آنها را قبول داشته باشد و کد DLI جهت وارد کردن در اپلیکیشن ویزا داشته باشند. بررسی پرونده های تحصیلی عموما بین 12 8 هفته بعد از انگشت نگاری زمان میبرد و جوای ویزای برای شما ایمیل خواهد شد. انواع ویزای تحصیلی کانادا به ویزای دانش آموزی، ویزای دانشجویی و ویزای فرصت مطالعاتی تقسیم میشودکه در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

ویزای دانشجویی کانادا

درمورد این ویزا در بالا توضیحات مفصلی داده شد. شما ابتدا باید از یکی از موسسات معتبر کانادا پذیرش گرفته و سپس مدارک خود را برای اخذ ویزای تحصیلی به سفارت کانادا تحویل دهید.

ویزای فرصت مطالعاتی کانادا

فرصت مطالعاتی به منظور تبادل علمی بین دو کشور و معمولا در دوره دکترا انجام می‌شود. شرایط اخذ این ویزا نیز درست مانند ویزای دانشجویی به این صورت است که متقضی ابتدا باید نامه پذیرش خود را از دانشگاه موردنظر دریافت کند و سپس برای اخذ ویزا اقدام نماید. متقاصیان فرصت مطالعاتی معمولا باید از طریق ویزای کاری اقدام کنند، اما بعضا از طریق ویزای گردشگری یا تحصیلی نیز میتوانند برای فرصت مطالعاتی به کانادا بروند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد