گروه مهاجرتی اپلای من

اعزام دانشجو به کشور های مطرح جهان

گروه مهاجرتی اپلای من

اعزام دانشجو به کشور های مطرح جهان

مهاجرت به سوئد

راهنمای دریافت انواع اقامت سوئد

مهاجرت به سوئد متقاضیان زیادی دارد. شاید آب و هوای سرد آن برای بسیاری از افراد اهمیت بالایی داشته باشد؛ و این گزینه را برای مهاجرت از پیش رو بردارند. اما اقتصاد پویا، و نرخ بیکاری پایین، و همچنین کیفیت آموزشی مناسب و مستقل آن‌را به هیچ وجه نمی توان دست کم گرفت. اگر قصد مهاجرت به سوئد را دارید بهتر است در ابتدا کلیه ملزومات مرتبط با این حوزه را مد نظر داشته باشید، و سپس اقدام کنید. اگر هیچ گونه آشنایی کافی در این رابطه ندارید بهتر است با برقراری ارتباط با گروه مهاجرتی اپلای من، مهاجرت موفقیت آمیزی را نصیب خود و خانواده تان نمایید.

مهاجرت به سوئد و زندگی در این کشور

در جهت آشنایی بیشتر و مهاجرت به سوئد می توان گفت که، این کشور در قسمت شمالی قاره اروپا قرار دارد. این کشور حدودا 10 میلیون نفر جمعیت دارد و اکثر جمعیت آن مشغول به تحصیل و کار هستند. همانطور که ذکر شد؛ کشور سوئد عمدتا آب و هوای زمستانی دارد. با این حال در موقعیت های جغرافیایی مختلف آب و هوا و ظاهر فصل ها نیز متفاوت است. و همین مسئله، زیبایی ظاهری سوئد را دو چندان نموده است.

مردم این کشور به زبان سوئدی تکلم می کنند و عمده آموزش های آکادمیک در این کشور نیز به همین زبان است. در کشور سوئد دین رسمی البته وجود ندارد. و اکثر ادیان در این کشور مورد احترام است. استکهلم، گوتنبرگ، مالمو، اوپسالا از شهر های معروف و به ترتیب پر جمعیت این کشور هستند. با جمع بندی مطالب گفته شده می توان به این نتیجه رسید که مهاجرت به سوئد می تواند گزینه ی مناسبی برای ادامه زندگی شما باشد. در ادامه به بررسی انواع روش های مهاجرت به این کشور خواهیم پرداخت.

انواع راه های مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد به دلیل تابعیت این کشور از قوانین کشور های اروپایی، کاملا شبیه به دیگر کشور های این حوزه است. اگر قصد مهاجرت به کشور سوئد را داشته باشید؛ بهتر است بدانید که هزینه های زندگی در آن بسیار پایین است و تنوع آموزشی موجود در این کشور باعث می شود تا هر ساله مهاجرین زیادی به سوئد نقل مکان کنند.

مهاجرت به سوئد از راه کار در این کشور

همانطور که ذکر شد نرخ پایین بیکاری در این کشور باعث شده است؛ تا بتوان با خیال آسوده برای مهاجرت کاری به سوئد سفر کرد. داشتن جاب آفر، از سوی یک شرکت معتبر در این کشور، امکان دریافت ویزای کار سوئد را برای شما فراهم می کند.

برای اخذ مجوز کاری شما باید به علاوه ارائه این جاب آفر، پاسپورت، بیمه، میزان حقوق شغل مورد نظر، و توانایی پرداخت هزینه های زندگی، و رزومه کاری خود را به اداره مهاجرت کشور سوئد ارائه کنید. لازم به ذکر است که، مبلغ میزان حقوق مورد نظر باید دست کم 13 هزار کرون باشد. تا بتوانید ویزای کار سوئد را برای مهاجرت به سوئد دریافت کنید. اگر نیاز باشد تا همسر خود را نیز، در این حالت به همراه ببرید؛ باید مجوز اقامت شما بیشتر از شش ماه باشد.

اگر به عنوان محقق قصد مهاجرت به سوئد را دارید؛ باید از قبل دو مدرک مهم را در این مورد، ارائه نمایید. یکی موافقت یکی از دانشگاه های معتبر این کشور برای انجام امور تحقیقاتی. و دوم، به اثبات رساندن تمکن مالی خود.

در صورتی که ویزای کار کشور سوئد را دریافت کنید؛ می توانید به گرفتن تابعیت این کشور اقدام کنید. بر همین اساس، بعد از بیشتر از 4 سال کار و پرداخت مالیات در این کشور می توانید سیتیزن این کشور شوید.

مهاجرت به سوئد از راه تحصیل در این کشور

برای مهاجرت به سوئد از راه تحصیل، باید بدانید که تمام موسسات آموزشی در این کشور عموما یا دانشگاهی ( با امکان ارائه مدرک دکترا)، هستند و یا کالج دانشگاهی ( عدم امکان ارائه مدرک دکترا). در دانشگاه های این کشور امکان تحصیل در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکترا وجود دارد. عمدتا برای تحصیل در دانشگاه های کشور سوئد، شما مجبور به پرداخت شهریه هستید.

اگر قصد پذیرش و مهاجرت تحصیلی به سوئد از این راه را دارید بهتر است؛ بدانید که ارائه کردن ریز نمرات، داشتن نمره لازم 6 آیلتس برای ادامه تحصیل است. البته بسیاری از دانشگاه های این کشور، دوره های آموزش زبان شش ماهه را نیز به داوطلبان ارائه می کنند. برای دریافت پذیرش تحصیلی شما باید در دانشگاه یا کالج دانشگاهی مورد نظر قبول شده باشید. بیمه نامه، پاسپورت و توانایی مالی خود را نیز به اثبات برسانید.

تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی

تحصیل در دوره ی کارشناسی حدودا 4 ساله می باشد. تمامی دروس در این قسمت به زبان رسمی این کشور هستند. شما با تحصیل در این بخش امکان کار پاره وقت در هفته را نیز دارید.

تحصیل در سوئد در مقطع کارشناسی ارشد

اگر قصد مهاجرت به سوئد و تحصیل در این دوره را دارید باید بدانید که ارائه مدرک کارشناسی برای دریافت پذیرش بسیار حائز اهمیت است. در دوره ارشد حدودا 120 واحد باید پاس کنید که عمده زمان تحصیل شما نیز در مدت نهایتا 2 سال است. امکان کار پاره وقت در این دوره نیز برای شما امکان پذیر می باشد.

تحصیل در مقطع دکترا در کشور سوئد

تحصیل در مقطع دکترا در کشور سوئد بطور کلی 4 الی 5 سال، بسته به رشته به طول می انجامد. اگر می خواهید امکان پذیرش در این دوره را داشته باشید باید مدرک سطح پیشرفته این کشور را در اختیار داشته باشید. اگر مدرک آیلتس 7 داشته باشید بهتر می توانید برای این دوره پذیرش دریافت کنید.

اگر مقالات تحقیقاتی ISI معتبر در تجربیات تحصیلی خود داشته باشید و دانشجوی درخشانی با نمرات عالی باشید؛ شانس شما برای ورود به دانشگاه های این کشور و دریافت بورسیه تحصیلی جهت ادامه تحصیل، بسیار بالاتر است.


تحصیل رشته پزشکی و دندانپزشکی در کشور سوئد

اگر قصد مهاجرت به سوئد از راه تحصیل رشته پزشکی را دارید؛ بهتر است بدانید که مدت زمان تحصیلات شما عموما 5 ساله است. در این دوره انجام کارآموزی بسیار اهمیت دارد. زیرا حرفه و توانایی فرد در این زمینه از آموختن تئوری دروس، مجزا و در رتبه ی بالاتری از حساسیت قرار دارد. لازم به ذکر است که، کلیه دانشگاه های ارائه کننده این رشته با یکدیگر هماهنگ بوده و به نوعی سازماندهی شده هستند.

رشته دندان پزشکی شامل زیر رشته هایی چون، ارتودنسی، امراض مرتبط با دهان، پریودنتولوژی است. این دوره نیز مشابه دوره پزشکی 5 ساله است. اگر قصد تحصیل در دانشگاه های پزشکی این کشور، به زبان انگلیسی را دارید باید؛ بهتر است بدانید که این امکان برای شما با در اختیار داشتن مدرک آیلتس 7 امکان پذیر است. از جمله نام دانشگاه هایی که این دو رشته را ارائه می نمایند؛ عبارتند از:

·       دانشگاه لینشوپینگ

·       موسسه کارولینسکا

·       دانشگاه گوتنبرگ

·       دانشگاه اوپسالا

·       دانشگاه لوند

مهاجرت به سوئد از راه سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یکی دیگر از راه های مناسب برای مهاجرت به سوئد و دریافت اقامت این کشور است. همانطور که ذکر شد؛ اقتصاد در حال رشد این کشور باعث شده است تا بسیاری از سرمایه گذاران دنیا، سوئد را محل مناسبی برای سرمایه گذاری بدانند.

شما از راه ثبت یا خرید کل یا حتی بخشی از یک شرکت می توانید؛ این امر را به انجام برسانید. این ثبت شرکت نیازمند سرمایه ای در حدود 50 هزار کرون محاسبه می شود. شما با انجام سرمایه گذاری از این طریق و انجام کار و زندگی بیشتر از 4 سال می توانید اقامت دائم کشور سوئد را دریافت نمایید. لازم به ذکر است که امکان همراه بردن فرزند در این روش وجود دارد.

بورسیه تحصیلی در کشور سوئد

بورسیه تحصیلی در کشور سوئد امکانی است که بر اساس تصمیمات سازمان si دولتی این کشور به دانشجویان اعطا خواهد شد. این بورسیه برای پرداخت هزینه های زندگی شخص و همچنین تحصیل وی در نظر گرفته می شود. البته ارائه بورسیه تحصیلی سوئد برای داوطلبان ایرانی وجود ندارد.

با این حال شما می توانید با انجام یک کار پاره وقت مناسب در کنار درس خواندن به هزینه های زندگی خود نیز رسیدگی نمایید. از جمله دیگر بورسیه های معروف ارائه شده توسط دانشگاه های این کشور می توان به : بورسیه تحصیلی دانشگاه فناوری بلکینگ، بورسیه تحصیلی فناوری کالمرز، بورسیه تحصیلی دانشگاه دالارنا اشاره نمود.


بررسی هزینه تحصیل و زندگی در کشور سوئد

شما به عنوان یک فرد مهاجر و تصمیم جدی برای مهاجرت به سوئد باید حتما هزینه های مرتبط با تحصیل یا زندگی را مد نظر قرار دهید تا به مشکل خاصی برخورد نکنید. در همین رابطه باید در ابتدا مطلع باشید که هزینه تحصیل در رشته های مختلف در دانشگاه های کشور سوئد متفاوت است. بطور مثال هزینه تحصیل در رشته پزشکی و دندان پزشکی در این کشور به ترتیب حداکثر 10 و 12 دلار در سال محاسبه می شود.

از سویی دیگر هزینه های تحصیل در سوئد بطور کلی 9-17 هزار دلار هستند. این در حالی است که در صورت عدم تسلط مناسب بر زبان و استفاده از دوره آموزشی ابتدایی زبان توسط موسسات آموزشی سوئد ملزم به پرداخت هزینه ای در حدود 64 هزار کرون هستید. پس بهتر است برای کاهش این هزینه از قبل به دریافت مدرک زبان خویش بپردازید.

هزینه زندگی در سوئد بطور کلی 8 هزار کرون محاسبه می شود. تبدیل این عدد به دلار چیزی در حدود هزار دلار را نشان می دهد. در صورت وجود نیاز به مشاوره های بیشتر بهتر است؛ با تماس با مشاوران گروه مهاجرتی اپلای من، مسیر مهاجرت به سوئد را هموارتر نمایید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد