گروه مهاجرتی اپلای من

اعزام دانشجو به کشور های مطرح جهان

گروه مهاجرتی اپلای من

اعزام دانشجو به کشور های مطرح جهان

مهاجرت به دانمارک

v   راهنمای دریافت اقامت دانمارک

مردم آرزوی مهاجرت به دانمارک را برای تجربه جامعه ای تساوی گرا، آرمان ‌های مترقی و تمرکز بر طراحی و زیبایی‌شناسی دارند. در دانمارک، شما کسب و کار، دانشگاه ‌هایی با کیفیت بالا و یک زندگی مناسب خواهید یافت. اما داستان مهاجرت به دانمارک تنها خرید بلیط هواپیما و رسیدن به آن نیست!

v   مقدمه مهاجرت به دانمارک

·       جمعیت کل: ۵.۷۳ میلیون نفر

·       پایتخت: کپنهاگ

·       تعداد کل مهاجران: ۴۷۶۰۰۰

·       تعداد مهاجران از ایالات‌متحده: کم‌تر از ۱۰۰۰۰ نفر

·       تعداد مهاجران از استرالیا: کم‌تر از ۱۰۰۰۰ نفر

·       تعداد مهاجران از بریتانیا: ۱۷۰۰۰ نفر

·       زبان رسمی: دانمارکی

·       آب و هوا: دانمارک آب و هوای خنکی دارد. در ماه فوریه دمای متوسط صفر درجه سانتی گراد( 32 درجه فارنهایت) است و در ماه جولای دمای متوسط ۱۷ درجه سانتی گراد (۶۳ درجه فارنهایت)است؛ این دما اغلب مرطوب و بارانی است و هیچ فصل خشکی در این کشور وجود ندارد.

·       بزرگ‌ترین شهرها: کپنهاگ، آرهوس، آلبورگ

·       متوسط حقوق: دانمارک یک کشور اجتماعی دموکراتیک است، بنابراین تفاوت زیادی بین حقوق پرداختی و پایین‌ترین حقوق برای یک شهروند دانمارکی وجود ندارد؛ اما به طور کلی میانگین حقوق در این کشور ماهانه ۲۰،۲۷۲ دلار است.

·      

v   الزامات قانونی برای مهاجرت به دانمارک

اگر از خارج از اتحادیه اروپا برای مهاجرت به دانمارک درخواست می دهید، گرفتن ویزای اقامت دائم در دانمارک دشوار است. شما به یک گذرنامه معتبر نیاز خواهید داشت. به عنوان یک تبعه خارجی نباید بیش از ۳ ماه بدون ویزا در دانمارک بمانید. در عین حال اگر قصد مهاجرت به دانمارک برای تحصیل را داشته باشید باید از الزامات آن جهت دریافت ویزای دانمارک آگاه شوید.

به طور کلی از جهت اقامت طولانی مدت و دریافت تابعیت این کشور، فرد باید ۸ سال در دانمارک زندگی کند، یا برای ۴ سال با یک سطح درآمد خاص کار کند؛ تا به طور طبیعی یک کارت اقامت دائم بدست آورد. با این حال، دولت دانمارک طرح‌های بسیاری دارد که به مهاجران اجازه می‌دهد به راحتی به این کشور مهاجرت کنند. از جمله مدارک عمومی برای مهاجرت به دانمارک شامل موارد زیر است:

·       کپی شناسنامه، به علاوه پاسپورت با مدت اعتبار 3 ماه

·       بیمه مسافرتی

·       بلیط مسافرتی

·       مدارک مالی مانند اثبات تمکن مالی جهت زندگی در این کشور

تکلیف دانشجویان اتحادیه اروپا کاملاً روشن است. اما دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا باید برای ویزای دانشجویی درخواست دهند. این ویزا صریح است و می‌تواند با مدرک هویتی و یک نامه پذیرش برای یک دانشگاه دانمارکی بدست آید. بر همین اساس ویزای دانشجویی در طول سال تحصیلی اعتبار خواهد داشت.


v   مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل

مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل نیز امکان پذیر است. مهم ترین مسئله قبل از مهاجرت به دانمارک از این روش آن است که هزینه شهریه دانشگاه را مد نظر قرار دهید. این مسئله بسته به نوع دانشگاه متغیر است و به همین دلیل از 6 تا 16 هزار یورو متفاوت خواهد بود. در مورد آنچه که برای دریافت ویزا تحصیل جهت مهاجرت به دانمارک توضیح داده شد، باید مدارک لازم ارائه شود. برخی از مدارک لازم شامل موارد زیر هستند:

·       نامه رسمی پذیرش از دانشگاه مورد نظر

·       پاسپورت

·       مدارک تحصیلی و ریز نمرات آنها به همراه ترجمه

·       مدرک ساپورت مالی در طی یک سال

·       مدرک زبان( عملاً در بسیاری از مقاطع ضروری نیست)

 

 

 

v   تحصیل در مقطع کارشناسی:

·       زبان: دانمارکی

·       مدت تحصیل: 4 ساله

·       مدت زمان کار در هفته همراه با تحصیل: 10 ساعت حداکثر

 

 

v   تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد:

شرط پذیرش در این مقطع: نظر استاد های مرتبط و در اختیار داشتن نمرات مناسب ( قابل قبول)

مدت تحصیل: 2 سال

نیازمند مدرک آیلتس 6.5

در صورتیکه به شخص اینترشیب ارائه شود در نهایت پس از کارآموزی استخدام صورت می گیرد.

v   تحصیل در مقطع دکترا در دانمارک

دکترا مقطع ویژه ای در کشور دانمارک محسوب می شود. بنابراین اگر قصد مهاجرت به دانمارک برای تحصیل در این مقطع را دارید گزینه مناسبی را انتخاب کرده اید.

حقوق دانشجویان دکترا در دانمارک: 2 هزار یورو

مدرک لازم آیلتس 7


v   دریافت بورسیه برای تحصیل در دانمارک

دریافت بورسیه جهت مهاجرت به دانمارک از راه تحصیل کمک بزرگی برای یک دانشجو در این کشور محسوب می شود. به طور کلی بورسیه های تحصیلی برای مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل یا تمام هزینه های تحصیل را شامل می شوند و یا بخشی از آن را. مبلغ ارائه شده برای بورسیه تحصیلی به طور کلی در این کشور بر اساس مقطع تحصیلی متقاضی برآورد شده است.

به عنوان مثال شما برای مقطع کارشناسی 2 هزار کرون را ماهیانه می پردازید. این هزینه برای کارشناسی ارشد میزان 4 هزار کرون خواهد بود. البته موسسات مختلفی در این کشور برای آموزش عالی بورسیه و طرح های کمک هزینه تحصیلی ارائه می کنند.  برخی از بورسیه های رایج که برای کمک به دانشجویان بین المللی متقاضی مهاجرت به دانمارک در نظر گرفته می شوند، شامل موارد زیر می باشند.

بورسیه دولتی دانمارک: این بورسیه تعداد خاصی را در برمی گیرد. داشتن اقامت موقت دانشجویی به همراه تحصیل تمام وقت در دانمارک و غیر شهروند بودن کشور های اتحادیه اروپا فاکتور های مهمی برای دریافت این بورسیه محسوب ی شوند.

Erasmus: برای دانشجویان کشور های عضو اتحادیه اروپا به مدت نهایتاً 12 ماه در نظر گرفته شده است و از این طریق امکان تحصیل در کشور آنان فراهم می شود.

Erasmus Mundus: برای تمامی دانشجویان ارائه شده است. این طرح برای مقطع کارشناسی ارائه شده است و البته باید رشته مورد نظر شامل این طرح باشد.

دانشجویان ایرانی برای دریافت بورسیه ها باید تلاش حداکثری خود را به کار بگیرند تا بتوانند بسیاری از هزینه های زندگی و تحصیل را کاهش داده و اقامت خوبی را در دانمارک شروع کنند.

برای مطالعه بیشتر در زمینه تحصیل در دانمارک کلیک کنید.


v   بررسی هزینه های زندگی در دانمارک

دانمارک به کشوری گران مشهور است، اما با دیگر کشورهای اروپای غربی از نظر هزینه زندگی قابل مقایسه است. این مؤلفه مهم باید قبل از هرگونه مهاجرت به دانمارک در نظر گرفته شود. به عنوان مسائل اجاره یک واحد تک خوابه در بیرون از مرکز شهر در هر ماه هزینه ای به اندازه 5 هزار کرون دانمارک خواهد داشت. در صورتیکه چنین اجاره ای در مرکز شهر 7 هزار کرون در ماه هزینه بر است.

خورد و خوراک و حمل و نقل موارد بعدی نیاز های اولیه زندگی و مهاجرت به دانمارک را تشکیل می دهند و اگر بتوانید در این دو مورد صرفه جویی های لازم را انجام دهید می توانید مطمئن باشید که مشکلات پیش رو از بین خواهند رفت. اگر قصد مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل را دارید باید هزینه های تحصیل و زندگی یکسال را در حساب خود در این کشور واریز نمایید. هزینه های تحصیل و زندگی در دانمارک حدود 12 هزاریورو می باشد.


v   یافتن کار و مهاجرت کاری به دانمارک

اگر می‌خواهید در دانمارک شغلی پیدا کنید، باید به زبان دانمارکی مسلط باشید. این موضوع برای مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج نیز صدق می کند. همه مشاغل دولتی به زبان دانمارک نیاز دارند و ۴۰ درصد مشاغل موجود در این کشور توسط دولت تأمین می‌شوند. روان بودن زبان انگلیسی تضمینی برای دریافت شغل بهتر نیست، چرا که بیشتر دانمارکی‌ها به این زبان مسلط نیستند. بهترین راه برای پیدا کردن شغل و مهاجرت به دانمارک از طریق کار بدون تسلط به زبان دانمارکی از طریق مشاغل مهندسی یا فن‌آوری قابل یافتن و استخدام شدن است. البته هرچه بیشتر در کار خود تخصص داشته باشید، بهتر است.

یافتن کار در دانمارک پیرو قانون اتحادیه اروپا است و به طبع اگر شخصی در این کشور یا کشور های اتحادیه اروپا برای یک شغل خاص وجود نداشته باشد این امکان برای سایر افراد خارج از این دو حالت فراهم است تا برای شغل مورد نظر برگزیده شوند.

برای کسانیکه که از طریق ویزا تحصیلی به مهاجرت به دانمارک رسیده اند نیز امکان کار داده خواهد شد. این موضوع در حین درخواست این نوع ویزا مطرح می شود و دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان کار 20 ساعت در هفته را در کنار تحصیل خواهند داشت. البته توصیه کلی برای دریافت امکان کار در دانمارک این است که ابتدا فرد برای ویزا تحصیلی اقدام کند و سپس به کار مشغول شود. برای دریافت ویزا دانمارک از طریق کار شما به مدارک نیاز خواهید داشت:

صورت حساب بانکی حداقل 6 ماهه

مجوز خروج از کارفرما

گواهی مالیات بر درآمد (ITR)

حتی برای دریافت ویزا کارآفرینی در این کشور نیز مدارک مذکور باید ارائه داده شوند.


v   انواع ویزای دانمارکی برای کار در این کشور

لیست مثبت: مشاغل زیادی در دانمارک وجود دارد که، در آن‌ها کمبود کارگر واجد شرایط وجود دارد. اگر در یکی از این مشاغل مهارتی دارید، می‌توانید در زمان بسیار کمی تحت برنامه لیست مثبت، یک مجوز کار و اقامت دانمارک را به دست آورید.

طرح محدود Pay: اگر پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای دانمارکی دارید که بیش از 375 هزار dkk (تقریباً ۵۵ هزار دلار آمریکا) می‌پردازد، برای کار و اجازه اقامت در دانمارک تحت برنامه محدود Pay قرار می گیرید، ضمنا کشور دانمارک امکان مهاجرت کادر درمان به این کشور را نی فراهم کرده است.


v   مهاجرت به دانمارک از راه سرمایه گذاری و کارآفرینی

سرمایه گذاری در جایگاه بعدی پس از مهاجرت تحصیلی و کاری محسوب می شود. امن بودن کشور دانمارک از لحاظ مالی مهم ترین دلیل بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری در آن به حساب می آیدمهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه گذاری شما را به اقامت دائم می رساند. این روش یکی از موارد تضمین شده برای مهاجرت محسوب می شود.

سرمایه گذاری در حوزه های مختلفی در این کشور رواج دارد و به همین دلیل عمده سرمایه گذاران ترجیح می دهند به سراغ سرمایه گذاری در این کشور بروند. برخی از حوزه هایی که می توانید در آنها سرمایه گذاری موفقی جهت مهاجرت به دانمارک داشته باشید شامل:

·       فناوری و اطلاعات

·       صنایع غذایی

·       علوم زندگی

·       انرژی های تجدید پذیر

و غیره هستند. با اینکه مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل همواره از توجه و توصیه بیشتری برخوردار است، اما امکان سرمایه گذاری در این کشور شما را به مقصود هر چه بهترتان نزدیک می کند. از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزا سرمایه گذاری موارد زیر هستند:

·       صورت حساب بانکی حداقل 6 ماهه

·       گواهی مالیات بر درآمد (ITR)

سرمایه گذاری در دانمارک همچنین از طریق کارآفرینی در حوزه های نامبرده نیز رواج دارد و شما برای تکمیل درخواست خود باید مدارک عمومی ذکر شده در ابتدای این مطلب را به همراه مدارک نامبرده در این بخش ارائه نمایید. گروه هاجرتی اپلای من

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد